نگرانی صهیونیست ها از گسترش انتفاضه تا کرانه باختری

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، سران صهیونیست احتمال می دهند که دامنه عملیات شهادت طلبان فلسطینی ها علیه صهیونیست ها به کرانه باختری نیز کشیده شود.

‘عاموس هارئیل’ تحلیلگر صهیونیست با نوشتن مقاله ای در روزنامه هآآرتص تاکید کرد که می توان عملیات جوان فلسطینی طی ماه های اخیر در قدس را که آخرین مورد از آنها عملیات شهادت طلبانه چهارشنبه گذشته در قدس بود، ‘انتفاضه محدود’ دانست که احتمال گسترش دامنه آن به کرانه باختری وجود دارد.

وی اضافه کرد که با وجود پایان جنگ غزه در مرداد ماه گذشته ، همچنان عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی فروکش نکرده است و اوضاع محله های یهودی نشین و شمال این شهر به شدت ناآرام و خطرناک است.

وی ادامه داد: اعتراضات گسترده ای نیز نسبت به ورود یهودیان به مسجد مبارک الاقصی و شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس صورت می گیرد.

این تحلیلگر صهیونیست در بخش دیگری از این مقاله نوشت که پروژه متروی قدس به کانون درگیری ها و محور اصلی مبارزات مردمی فلسطینیان تبدیل شده است و پس از شهادت محمد ابو خضیر در کرانه باختری حملات به ایستگاه های قطار شهری و پرتاب سنگ به سمت قطار مسافربری همچنان ادامه دارد.

هارئیل خاطر نشان کرده است که با وجود سرکوب این اعتراضات و تظاهرات ها و برخورد شدید پلیس با تظاهرکنندگان، هنوز آتش این اعتراضات به صورت کامل خاموش نشده است.

وی در عین حال تصریح کرده است که طرح های افراطی گرایانه سازمان ها و اعضای راستگرای کنست صهیونیستی در راستای تغییر اوضاع کنونی قدس باعث تشدید این عملیات های مقاومتی و اعتراضات فلسطینیان شده است.