هاشمی : در ازدواج ۱۵۰ زوج جوان شرکت کردم / بوغ اشغال تلفن ها، ۴ نماینده ی دیگر را به سکوت واداشت !

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل ازهرمز ، بعد از گذشت سه هفته از تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مدت برای ارائه گزارش فعالیت های این نمایندگان به مردم با تعدادی از آنها به صورت تلفنی ارتباط برقرار کردیم.

از میان تماس های گرفته شده با پنج نماینده ی استان هرمزگان تنها سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق استان در دسترس بوده و به سوالات مردمی پاسخ داد.

بر اساس قانون تعطیلات مجلس شورای اسلامی به صورت سالیانه در2 مرحله 15 روزه صورت می گیرد.

مرحله اول تعطیلات تابستانی از اول مرداد تا 19 بود که در این مدت تمامی نمایندگان به تعطیلات رفتند .

مرحله بعدی تعطیلات شامل سه هفته است ، که از این میان یک هفته از ان به سرکشی از حوزه های انتخابیه هر نماینده مجلس اختصاص دارد.

قسمت دوم تعطیلات نمایندگان مجلس همه ساله از تاریخ پنجم تا 29 شهریور ماه ادامه می یابد.

درطول دومین فرجه از تعطیلات نمایندگان مجلس تماس های زیادی با آنها داشتیم که از میان پنج نماینده تنها یکی از آنها پاسخگو بود.

هاشمی : دو هفته اول در آذربایجان و مشهد بودیم

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت : هفته اول تعطیلات به همراه کمسیون ویژه که متشکل از 25 نماینده مجلس بود ، برای بررسی بخشی از قوانین مالی دولت و حمایت از تولید در تبریز ماموریت داشتیم.

وی گفت : در این مدت ضمن بازدید از کارخانه های تولیدی آذربایجان از نزدیک تا حدودی با مشکلات صادرات و واردات استان و کل کشور آشنا شدیم.

نماینده مردم رودان ، میناب ، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی گفت :هفته دوم تعطیلات به همراه خانواده و کمیسیون ویژه برنامه و بودجه در مشهد مقدس بودیم ، که علاوه بر زیارت ، روزانه 8 ساعت جلسه داشتیم.

وی با اشاره به مثبت بودن تعطیلات دو هفته اول مجلس گفت: در این مدت زمان اندک مصوبات خوبی داشتیم که اگرهمین مصوبات در درون مجلس لازم به بررسی بود حداقل 5 ماه زمان می برد.

آخرین هفته تعطیلاتم را با مردم گذراندم

هاشمی نخل ابراهیمی با بیان اینکه نباید کار را فدای خانواده کرد افزود: با این وجود که موقعیت کاری ما جوری است که اغلب اوقات در ماموریت به سر می بریم، باید تفریح مختصری با خانواده نیز داشته باشیم و تنها سفر ما در این مدت زیارت امام رضا (ع) بود.

وی گفت: هفته سوم تعطیلات به طور کامل در اختیار مردم و در حوزه انتخابیه خود بودم و در این مدت علاوه بر شرکت در جشن ازدواج 150 زوج در میناب ، وضعیت ، آب ، برق و بهداشت و درمان در شهرستان سیریک را پیگیری کردم.

نماینده مردم رودان ، میناب ، جاسک ، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مبارزه با قاچاق سوخت که مشکلات زیادی را برای شهروندان این مناطق ایجاد کرده است ، درخواست هایی جهت تدبیر بیشتر به استانداری ، نیروی انتظامی و محیط زیست ارسال کردیم ، که امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

نخل ابراهیمی با اشاره به مرگ مادر باردار بر اثر کمبود های پزشکی در جاسک گفت : این مشکل نیز باید با فعالیت های بیشتر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حل شود تا شاهد موارد این چنینی نباشیم .

وی مبارزه با احشام رها شده در خیابان ها را از عمده مشکلات پیگیری شده مردم دانست و گفت : این مسئله که هر ساله جان رانندگان بر اثر برخورد با شتر در خطر می افتد باید هر چه زودتر در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

بوغ های اشغالی مانع گزارش تابستانی 4 نماینده دیگر شد!

با اینکه تماس های زیادی از سوی خبرنگار هرمز برای دریافت گزارش تعطیلات تابستانی نمایندگان با انها صورت گرفت ؛ 4 نماینده دیگر هرمزگان به اسم های جراره ، آرامی ، آشوری و جباری با خاموش بودن تلفن همراه و عدم پاسخگویی از ارائه گزارش عملکرد خود به مردم باز ماندند.

گفتنی است در حال حاضر تنها جراره نماینده مردم بندرعباس و نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق استان در ارئه گزارش به رسانه های بومی همکاری خوبی داشته اند ، این در حالی است که دیگر نمایندگان با توجه به سابقه کاری ائم از آشوری ، آرامی و جباری حتی یک بار نیز وقت خود را برای شفاف سازی در برخی از مسائل بومی به رسانه ها قرار نداده اند و تنها در برخی رسانه های ذی نفوذ مطالب خود را منتشر می کنند .

امیدواریم که تمامی مسئولین به دور از شعار زدگی و با فراق دل در زدودن مشکلات مردمی فعالتر از گذشته گام بردارند.

این رسانه محلی آمادگی شفاف سازی و انتشار ارائه گزارش نمایندگانی که تاکنون موفق به ارائه عملکرد خود به مردم نشده اند را داراست.