هرمزگان نقش مهمی در افزایش مبادلات اقتصادی میان ایران و قزاقستان ایفا می کند

 

 

استاندار مانگستائو جمهوری قزاقستان گفت: استان هرمزگان استانی استراتژیک در ایران است که در افزایش مبادلات اقتصادی میان ایران و قزاقستان نقش بسیار مهمی دارد.

ستاندار مانگستائو 275x300 هرمزگان نقش مهمی در افزایش مبادلات اقتصادی میان ایران و قزاقستان ایفا می کند

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل ازهرمز، آلیک آیداربایف بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه نشست مشترک استانداران مانگستائو جمهوری قزاقستان و هرمزگان در بندرعباس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و قزاقستان دو کشور دوست و برادر هستند، بیان داشت: دریای خزر، آب های مشترک میان دو کشور ایران و قزاقستان است که موجب همسایگی این دو کشور شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ارتباط نزدیک دو کشور حجم همکاری اقتصادی ایران و قزاقستان نیز در حال افزایش است.

استاندار مانگستائو قزاقستان افزود: استان مانگستائو، استانی مرزی و دروازه ورود کشور ما به دریاست و به این لحاظ می توانیم همکاری بسیار خوبی را با ایران داشته باشیم.

آیداربایف با اشاره به ارتباطات ریلی میان ایران و قزاقستان، عنوان کرد: براساس طرح های مشترک سه جانبه میان قزاقستان، ترکمنستان و ایران راه های ارتباطی ریلی ایجاد شده که در افزایش حجم مبادله کالا میان این کشورها موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: حجم مبادلات کالا میان ایران و قزاقستان در حال حاضر یک میلیارد دلار است که در صورت توسعه ارتباطات ریلی این رقم می تواند افزایش پیدا کند.

استاندار مانگستائو قزاقستان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان نیز استانی استراتژیک در ایران است که در افزایش مبادلات اقتصادی میان ایران و قزاقستان نقش بسیار مهمی دارد.