هرگز اجازه حضور نیروهای زمینی بیگانه در عراق را نخواهیم داد

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که بغداد هرگز اجازه حضور نیروهای زمینی بیگانه در عراق را نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با روسیا الیوم اظهار داشت: عراق هرگز اجازه نخواهد داد پایگاه های نظامی یا نیروهای زمینی بیگانه در عراق حضور پیدا کنند.

اظهارات ابراهیم جعفری پس از آن مطرح می شود که برخی رسانه های خارجی از احتمال حضور نیروهای زمینی آمریکا به استان الانبار برای مقابله با داعش خبر داده اند.

وی با بیان این مطلب افزود: جامعه جهانی حمایت خود را از عراق در روند مبارزه با داعش ابراز کرد و عراق نیز آغوش خود را به روی تمامی کشورهای جهان گشوده است و نیازمند روابط حسنه است.

ابراهیم جعفری درباره روابط عراق با ایران و بقیه کشورهای همسایه نیز گفت: باید پرونده روابطمان با تهران و کشورهای همسایه را بگشاییم و موانع بر سر راه آن را برطرف کنیم. بغداد در زمینه وضعیت امنیتی خواهان حمایت کشورهای همسایه است.

وزیر امور خارجه عراق درباره انتخاب وزیران کشور و دفاع عراق نیز گفت: نامزدهای تصدی این دو وزارتخانه طی هفته آینده معرفی خواهند شد. وی در رابطه با سرعت سقوط شهرهایی مثل موصل به دست گروه تروریستی داعش نیز گفت: مشکلات داخلی در عراق علت ضعیف شدن چنین شهرهایی و سقوط آنها به دست داعش بوده است.

ابراهیم جعفری درباره موضع ترکیه در قبال ائتلاف مقابله با داعش نیز گفت: ترکیه در مقابله با داعش دارای فهم و استراتژی متفاوتی است اما این کشور چاره ای جز پیوستن به ائتلاف مقابله با داعش ندارد.