هزینه میلیاردی فدراسیون فوتبال برای اردوی 11 نفره آفریقای جنوبی

به گزارش خبرنگار پارسیان تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای مسابقات جام جهانی برزیل آماده می کند پس از پایان لیگ برتر برای برپایی یک اردوی 12 روزه و چند بازی تدارکاتی راهی آفریقای جنوبی شد.

اما چندروز پس از عزیمت تیم ملی به آفریقای جنوبی صدای اعتراض بازیکنان و حتی کی روش نسبت به شرایط اردو ،لباس تیم ملی و حتی آب و هوای آلوده که تیم ملی در آنجا حضور داشت در آمد.

بر اساس این گزارش شنیده شده که حتی کی روش چندروز زودتر از موعد مقرر این اردو را به پایان رسانده است؛ کی روش با انتقاد از شرایط موجود اعتقاد داشت 15 بازیکنی که قرار است در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌هایشان به میدان بروند، بعد از 2 بازی باقی مانده مرحله گروهی لیگ قهرمانان در روز 2 اردیبهشت به تیم ملحق شوند، دیگر حضور آنها فایده‌ای نخواهد داشت.

حال با انتشار خبری مبنی بر ریز مخارج اردوی تیم ملی هزینه اردو نزدیک به یک میلیارد تومان براورد شد که مورد انتقاد شدید اهالی فوتبال شد آنها معتقد بودند که اگر این پول صرف بازیهای تدارکاتی خوب برای تیم ملی می‌شد مفید تر بود.

فدراسیون فوتبال برای اردوی آفریقای جنوبی یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کرده و برای اردوی اتریش نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه می کند که این اعتبار از سوی وزارت ورزش و جوانان تامین شده است.
ریز مخارج اردوی تیم‌ملی‌، هزینه اردو نزدیک به یک میلیارد تومان

مبلغ سنگین هزینه شده در اردوی آفریقای جنوبی مورد انتقاد اهالی فوتبال ایران است و آنها عقیده دارند می‌ شد این پول صرف برگزاری بازی های تدارکاتی بهتر شود.

109 هزار دلار هزینه اردو
35هزار یورو هزینه وسایل کمک آموزشی(سفارش داده شده توسط کارلوس کی‌روش)
250 میلیون تومان هزینه بلیت کاروان 45 نفره
240 میلیون تومان هزینه تو جیبی بازیکنان و کادرفنی
100میلیون تومان هزینه اضافه بار

به گفته منابع آگاه جمع این مبالغ کمی بیش از یک میلیارد تومان است که در تخمین اولیه نیز همین مقدار در نظر گرفته شده بود. براساس این گزارش به سرپرست کاروان اعزامی حدود 400هزار دلار تحویل داده شده بود که با ارائه فاکتور مالی مخارج مورد بررسی مجدد قرار گرفت و الباقی مبلغ به حساب فدراسیون فوتبال بازمی گردد.

در پایان امیدواریم بی تدبیری هایی که در خصوص اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی به وقوع پیوسته است پیگیری شود تا دیگر چنین موارد سطحی و کوچک رخ ندهد.
منبع:دانا