همایش ازدواج آسان وپایدار در پارسیان برگزار شد

همایش ازدواج آسان و پایدار با هدف ایجاد فضای مثبت در ازدواج و ترویج ازدواج مناسب در بین جوانان با حضور امام جمعه،فرماندار وبرخی ازمسئولین ادارات شهرستان در سالن شهیدتندگویان پارسیان برگزار شد.

IMG_1148

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی امام جمعه پارسیان با اشاره به روش غلط در مراسمات عروسی گفت:زمانی که الگو داریم نیازی نیست که از دیگران الگوبرداری کنیم.تمامی الگوهای ما در مراسمات عروسی بهره گیری از الگوی غربی است.ولذا به دنبال سبک زندگی اسلامی نیز هستیم.

 

وی نقش خانواده در ازدواج آسان جوانان را بسیارتأثیرگذار دانست وافزود:خانواده ها می توانند با بیان نکات آسان برای شروع یک زندگی ساده در جوانان انگیزه واشتیاق منطقی به وجود آورند.

 

حجت الاسلام میرزایی اجاره مسکن، هزینه های برگزاری جشن عروسی، نداشتن یک شغل مناسب، مهریه بالا و… را از موارد پیش رو برای ازدواج نکردن جوانان برشمرد و گفت: متأسفانه امروزه شرایط سختی را برای ازدواج کردن جوانان به وجود آمده است.

 

وی تأکید کرد:فرهنگ ازدواج آسان در جامعه باید رشد و توسعه پیدا کند و جوانان جامعه و خانواده ها باید با کم کردن توقعات زمینه توسعه امر دینی و الهی ازدواج در جامعه را ایجاد کنند.

 

در ادامه رادمهر فرماندار پارسیان با بیان اینکه ازدواج یک نیاز ضروری است، اظهار داشت: مسئولان به عنوان امر الهی باید شرایطی فراهم کنند که جوانان و خانواده ها، آن را برای خود غیرممکن تلقی نکنند بلکه با برنامه ریزی صحیح و اصلاح فرهنگ غلط ازدواج و بیان آثار منفی سخت گیری، امر ازدواج را تسهیل کنند.

 

وی به اهمیت بنیان خانواده اشاره کرد وگفت:اگر درجامعه ای خانواده ای مستحکم باشد آن جامعه نیز مستحکم خواهد بود و اگر سست باشد محال است جامعه ای به سعادت برسد. اگر خانواده کارکرد های واقعی و صحیح خود را از دست بدهد شما نمی توانید ناهنجاری هارا در جامعه مهار کنید.

 

قرماندار پارسیان افزود:امروزه بر ازدواج آسان تاکیدات فراوانی می شود اما عموماً برای ازدواج جوانان موانعی وجود دارد که باید این موانع توسط خانواده ها و مسئولان برطرف شود.

 

در ادامه به نوعروس های حاضر در جلسه هدایایی اهدا شد.

IMG_1157IMG_1162IMG_1145