همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی؛ از ۳ کتاب نویسندگان پارسیانی رونمایی شد

همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی از ۳ کتاب و اثر نویسندگان پارسیانی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ نشست گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی با حضور مسئولین پارسیان در محل کتابخانه باقرالعلوم برگزار شد.

 

مرضیه دیلمی نژاد، رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پارسیان در این مراسم با تبریک هفته کتاب، گفت: با اشاره به شعار هفته کتاب، عنوان کرد: شعار هفته کتاب امسال، «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» است، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ۲۴ آبان لغایت ۱ آذرماه به مناسبت هفته کتاب، در سراسر کشور برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای برگزار می‌کند و در این شهرستان نیز برنامه های فرهنگی متنوعی برگزار می شود.

 

وی، با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی، از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی است که ترویج و نهادینه کردن آن در جامعه به ویژه کودکان ونوجوانان ضروری به نظر می‌رسد گفت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصت مناسبی برای تشویق و ترغیب کودکان ونوجوانان به مطالعه است.

 

عبدالرضا شیبانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد پارسیان در این مراسم با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب اهمیت والایی دارد، پارسیان جایگاه خود در استان و کشور به عنوان یک شهرستانی که توجه خاصی به حوزه کتاب و کتاب خوانی دارد نشان داده است.

 

وی با بیان اینکه ۴۳ مولف کتاب در سطح شهرستان حضور دارند، اظهار کرد: ۸۰ تالیف نتیجه این مولفین بوده است، همه این علوم نشان دهنده این است که پیش زمینه ای در شهرستان وجود داشته است، وجود یک مدیریت خوب در حوزه کتاب و کتاب خوانی ایجاد انگیزش، برپایی نمایشگاههای کتاب و…از جمله این موفقیت هاست.

 

وی، افزود: در بین مولفین، شخصیت های فرهنگی،  سیاسی، هنری وجود دارد و این موضوع نویسندگی را زیباتر می کند، خیلی از کتاب ها در طاقچه ها افتاده و انگیزه ای برای تالیف آن وجود ندارد، اما امروز می بینیم که حوزه تالیف کتاب در شهرستان روبه رشد است.

 

در ادامه حجت الاسلام بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان با تبریک هفته کتاب و کتاب خوانی، گفت: پارسیان همانطور که دیار کریمان است، دیار فرهنگیان هم هست، پتانسیل ها و ظرفیت ها این موضوع را نشان می دهد.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به اینکه مسئولین از مولفین و نویسندگان حمایت کنند، تاکید کرد: شهرستان پارسیان در بسیاری از موضوعات فرهنگی در استان هرمزگان سرآمد است، در عرصه کتاب و کتاب خوانی اقدامات خوبی رخ داده  است و نیاز و ضرورت مهم جامعه ما این است که فرزندان ما به سمت و سوی کتاب کشیده شوند.

 

شیخ خنجی، امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان، با تبریک هفته کتاب، عنوان کرد: بلوغ فکری در راستای اهمیت دادن به کتاب و تالیف کتاب و ترجمه کتب، در شهرستان روبه رشد است و جای قدردانی وجود دارد.

 

امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان، با اشاره به اینکه در راستای خدمت به کتاب باید بیشتر فعالیت نماییم، در معیار علمی و دینی و آموزه های قرآنی ما از کتاب زیاد اسم برده شده و این گویای اهمیت و عظمت کتاب است.

 

در پایان این مراسم از ۳ کتاب نویسندگان پارسیانی، به نام کار تشکیلاتی تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی اثر دکتر کاظم رحیمی، ساختار شناسی اشعار عزالدین المناصره اثر خانم دکتر عزیزه رحیمی، پاویز اثر خانم اسماء ملک پور رونمایی شد.