هواداران تغییرات پرسپولیس را نمی‌بینند

به گزارش پایگاه خبری پارسیان حمید درخشان در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس و شرایط این تیم پیش از دیدار با پیکان صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

* پرسپولیس موفق شد در ضربات پنالتی از سد راه‌آهن بگذرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شود. ارزیابی خودتان از شرایط پرسپولیس در این روزها چیست؟

– خوشحالم که می‌توانم بگویم تیم ما هفته به هفته بهتر می‌شود و حتی کسانی که بازی مقابل سایپا را دیدند به این قضیه معتقدند که ما استحقاق باخت به این تیم را نداشتیم و فقط از فرصت‌های‌مان استفاده نکردیم اما از فرصتی که برای تیمم پیش آمده خوشحالم چرا که هفته به هفته بهتر می‌شویم و موقعیت‌های بیشتری را خلق می‌کنیم،‌ اما هنوز در زدن ضربات آخر مشکل داریم و آن هم به این دلیل است که فشار روی تیم زیاد است و بازیکنان انتظارات زیادی را به دوش می‌کشند،‌ اما ما تلاش می‌کنیم هفته به هفته نتایج بهتری بگیریم.

* خود شما پیش از بازی فکر می‌کردید که بازی مقابل راه‌آهن گره بخورد و در زدن پنالتی برنده مشخص شود؟

– وقتی در بازی پنالتی از دست می‌دهی، طبیعی است بازی گره می‌خورد اما اگر پنالتی پیام صادقیان در بازی گل می‌شد شاید شرایط فرق می‌کرد و ضمن اینکه استرس تیم کمتر می‌شد می‌توانستیم به گل‌های بعدی برسیم اما این اتفاق نیفتاد و گل‌ بدی هم خوردیم که از نظر روحی ما را به هم ریخت. در رختکن به بازیکنان گفتم که اگر تمرکز لازم را نداشته باشید و با عجله بازی کنید شرایط سخت می‌شود اما بازیکنان تلاش کردند از فرصتی که به دست آمد نهایت استفاده را بردند.

* و زدن گل زودهنگام در نیمه دوم قطعا به شرایط تیم شما کمک کرد.

– این حرف را قبول دارم چرا که با زدن آن گل شرایط ما بهتر شد، اما ما در اواخر بازی هم فرصت‌های طلایی توسط محمد نوری و مهدی طارمی از دست دادیم، اما باید اذعان کنم راه‌آهن تیم خوبی است و فوتبال جانداری مقابل ما انجام داد.

* زمانی که صادقیان پنالتی از دست داد به دفعات با او صحبت کردید. چه صحبت‌هایی بین شما رد و بدل می‌شد؟

– من سعی می‌کردم او را از لحاظ روحی آماده کنم چرا که شرایط روحی خوبی نداشت و به او گفتم که نگران چیزی نباشد چرا که بازیکن توانمندی است و هر لحظه می‌تواند خلق موقعیت کند و سعی کردم او را از لحاظ روحی آماده کنم تا دچار استرس نشود و عصبی بازی نکند.

* شما آمار جالبی هم دارید و آن این است که همیشه مقابل حمید استیلی برنده بودید!

– گذشته از این مسئله باید از بازی خوب تیم استیلی تقدیر کنم چرا که خیلی خوب بازی کردند و نسبت به اولین بازی که در لیگ کردیم رشد بسیار خوبی در راه‌آهن دیده می‌شد.

* پرسپولیس در مرحله بعد جام حذفی باید به مصاف گل‌گهر سیرجان برود و این تیم، تیمی است که سپاهان و نفت مسجدسلیمان دو تیم لیگ برتری را حذف کرده. نگرانی برای این بازی ندارید؟

– من برای این بازی خیلی خیلی نگرانم چرا که آنها تیم خوبی هستند و به هیچ عنوان نباید آنها را دست کم بگیریم و ما روی این تیم حساب ویژه‌ای باز کردیم.

* پرسپولیس از نظر روحی روانی در حال حاضر در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

– ما از نظر روحی روانی روی تیم کار زیادی می‌کنیم تا بازیکنان به خودباوری لازم برسند اما آنها هم باید در سطح حرفه‌ای از خودشان مراقبت کنند و شرایط خوبی را برای استراحت فراهم نمایند چرا که استراحت و تمرین لازم و ملزوم یک بازیکن حرفه‌ای است و باید با شرایط فعلی و فشاری که روی آنها هست آماده حضور در مسابقات باشند.

* شما خارج از تمرین هم روی بازیکنان نظارت دارید؟!

– برای بازیکن حرفه‌ای که نمی‌توان پاسبان گذاشت! بازیکنان باید مسئولیت خودشان را بدانند و متوجه باشند چطور زندگی می‌کنند و این را بدانند که سال‌ها در فوتبال حضور دارند و اگر نخواهند سالم زندگی کنند خیلی زود دچار افت شده و از صحنه فوتبال دور می‌شوند.

* سیستم چرخشی استفاده از دروازه‌بانان تا چه زمان می‌خواهد ادامه‌دار باشد؟ فکر نمی‌کنید این روش باعث بی‌انگیزگی دروازه‌بان تیم شود؟

– من این سؤال را اینطور پاسخ می‌دهم که کاسیاس دروازه‌بان بدی است؟ اما دیدید که آنچلوتی یک فصل از او در رقابت‌های اروپایی استفاده کرد اما در لیگ اسپانیا دروازه‌بان دیگری درون دروازه بود و دلیل نمی‌شود اسم این نوع کار را سیستم چرخشی بگذاریم. در فوتبال حرفه‌ای شما باید دو دروازه‌بان آماده داشته باشید واین سرمربی است که تشخیص می‌دهد چه دروازه‌بانی را به میدان بفرستد.

* پخش نشدن بازی‌های فوتبال در این روزها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

– تنها این را می‌گویم که این پخش‌نشدن‌ها به ضرر تیم ما بود چرا که پرسپولیس این روزها خوب بازی می‌کند و دوست داشتم علاقمندان به پرسپولیس این تغییرات را ببینند و متوجه شوند که پرسپولیس چقدر خوب، روان و شناور بازی می‌کند و واقعا دوست داشتم هوادارانمان این تغییرات را ببینند.

* با اینکه فوتبال از تلویزیون پخش نمی‌شود اما باز می‌بینیم هواداران کمی به استادیوم می‌آیند. فکر می‌کنید دلیل این عدم استقبال از بازی‌های فوتبال به چه دلیلی است؟

– به هر حال تماشاگران از قبل ذهنیت‌هایی دارند اما قبول کنید که برگزاری مسابقات در وسط هفته باعث می‌شود تا استقبال کمی از بازیکن صورت بگیرد چرا که معمولا قشری که به استادیوم می‌آیند افرادی شاغل و در وسط هفته همه آنها درگیر کارهایشان هستند. من معتقدم این مسئله به روند رشد فوتبال ما کمک نمی‌کند و مسابقات حذفی هم نباید در وسط هفته باشد و اگر بازی‌ها را در آخر هفته برگزار کنند قطعا تماشاگران بیشتری هم به استادیوم می‌آیند.

* روز گذشته شایعه شد که یک مربی آلمانی در راه آمدن به پرسپولیس است. شما به عنوان نفر اول کادر فنی پرسپولیس این مسئله را تائید می‌کنید؟

– چنین چیزی صحت ندارد و من فکر می‌کنم فقط نظر خودشان را گفته‌اند!

* با توجه به شرایطی که پرسپولیس دارد فکر می‌کنید این تیم هنوز می‌تواند خودش را مدعی قهرمانی بداند؟

– قهرمان شدن ربطی به شرایط و انگیزه ندارد چرا که شما باید بازیکنان خوبی داشته باشید و ما باید اول فصل بازیکنان خوبی جمع می‌کردیم تا به قهرمانی فکر کنیم که این اتفاق نیفتاده اما الان با این موجودیت باید تلاش کنیم و باز هم می‌خواهیم با این شرایط به قهرمانی برسیم.

* پرسپولیس در ادامه راه چند بازیکن می‌خواهد به مجموعه‌اش اضافه کند؟

– حدود ۵، ۶ بازیکن که هم خارجی هستند و هم داخلی؛ بازیکنانی هستند که ما برای اضافه کردنشان به پرسپولیس آنها را مدنظر داریم.

* این هفته باید در لیگ برتر به مصاف پیکان بروید. این بازی را چطور می‌بینید؟

– پیکان تیم خوبی است و از بازیکنان و کادر فنی خوبی هم برخوردار است و ما سعی می‌کنیم نقاط ضعف و قوت این تیم را شناسایی کرده و روی آنها کار کنیم اما ما از این بازی برد می‌خواهیم چرا که باید شرایط‌مان در لیگ برتر را بهبود ببخشیم.