واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به خبر فرود هواپیمای امریکایی در تهران

واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به خبر فرود هواپیمای امریکایی در تهران

واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به خبر فرود هواپیمای امریکایی در تهران

نمایندگی ایران در سازمان ملل از فرود هواپیمای امریکایی در فرودگاه مهر آباد تهران اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش  پایگاه خبری پارسیان به نقل ازشبکه اطلاع رسانی دانا ، حمید بابایی مسئول مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به خبر نیویورک تایمز مبنی بر فرود یک فروند هواپیمای امریکایی در فرودگاه مهر آباد تهران که ادعا شده متعلق به یوتای آمریکا است گفت: ما هیچ اطلاعی در این زمینه نداریم شمارا به صاحبش ارجاع می دهم.

گفتنی است روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از فرود و پارک یک هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک یوتا در فرودگاه مهر آباد تهران خبر داده و اعلام داشت هنوز کسی نمی داند این هواپیما چرا در ایران است.

بنا بر این نوشته این روزنامه “صبح روز سه شنبه فرودگاه مهرآباد تهران شاهد دیدار غیرعادی یک هواپیمای آمریکایی بود ، هواپیمایی که بر روی دم خود پرچم آمریکا را دارد و در جایی از فرودگاه مهرآباد پارک شده است که کاملا قابل روئیت است”.

گزارش شده این هواپیما متعلق به بانک آمریکیایی “یوتا” است بانکی که 13 شعبه در اوگدان آمریکا دارد.

نکته قابل تامل حضور هواپیمای یک موسسه بزرگ مالی متعلق به آمریکا در ایران از نظر نویسنده این گزارش این است که رئیس جمهور و دولت آمریکا بعد از توافق موقت هسته ای با ایران بارها به تجار و بازرگانان کشورهای مختلف هشدار داده اند که هنوز تحریم های ایران برقرار است و ایران برای تجارت باز نیست.

این در حالی است که سازمان هوانوردی فدرال آمریکا درباره سرمایه گذارانی که در این هواپیما  حضور دارند اظهار بی اطلاعی کرده است.

همچنین وزارت خزانه داری آمریکا هم در این خصوص اظهار نظری نکرده ست.

انتهای پیام/