وجود خودروهای دست فروش با پلاک های دیگر استان ها در ورودی پارسیان/ بیماری کرونا تمامی راه‌های ورود به شهرستان را بست

با توجه به اینکه ورودی بسیاری از مسافران در استان هرمزگان، شهرستان پارسیان می‌باشد؛اما وجود خودروهای دست فروش با پلاک های دیگر استان ها و همچنین برپایی چادر در برخی پارک ها نشان می دهد که هنوز ورودها به شهر از نظارت کافی برخوردار نیست و نیاز است کنترل ها شدید تر باشد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ بعد از آنکه شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و انتقال آن به هرمزگان و شهرستان پارسیان مسجل شد، مردم با اقدامات خودجوش در شهر و روستاها به ضدعفونی کردن اماکن عمومی و خیابان ها روی آوردند و این اقدام روز به روز مورد استقبال قرار گرفت.

 

همچنین برخی نهادها و کسبه با اقدامات مناسب و اطلاعیه به پیشگیری از انتقال ویروس کرونا هشدارهایی را دادند و مردم را آگاه کردند.

 

در این مدت ورود بیماری به شهرستان پارسیان، مردم از وجود ماسک، ژل های ضدعفونی کننده و دستکش که یکی از رایج ترین راههای پیشگیری بود رنج می‌بردند، که باز هم برخی مغازه داران با تهیه ماسک با قیمت مناسب و برخی با فروش به قیمت خرید در اختیار همشهریان خود قرار دادند و توانستند ذره ای از نگرانی ها را کم کنند.

 

در این میان وجود برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر مثبت شدن آزمایش دو فر‌د مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان رستمانی نگرانی ها و دلهره در میان مردم دامن افکند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در یک برنامه تلویزیونی صحت شایعات را تایید کرد.

 

نکته قابل توجه اینکه هنوز افراد دلسوز و خودجوش در میدان مانده اند و به ضدعفونی شهر و روستاها می پردازند و عده ای دیگر نیز با پویشی در پی کنترل ورودی های شهرستان هستند و این مستلزم امکانات است و هیچ امکانات بهداشتی نیز جهت افراد در معرض بیماری وجود ندارد، از جمله تب سنج، ماسک، ژل ضد عفونی کننده و …

 

جلسه ستاد مبارزه با کرونا تشکیل می‌شود و از مردم می خواهد که برای مبارزه با این ویروس پیشگیری های لازم را انجام دهند و حدالامکان از خانه بیرون نیایند و از سفر نیز‌ پرهیز کنند و همچنین تصمیم بر کنترل ورودی های شهر گرفته شد.

 

این اقدام در روزهای ابتدایی با سردرگمی انجام شد و برخی خیابان ها بسته شد؛ اما راههای دیگری وجود داشت تا مسافران بتوانند وارد شهر شوند، راه ورودی از سمت ایست و بازرسی بندو در محور مواصلاتی عسلویه و پارسیان نیز با تب سنج کنترل شد.

 

اما هنوز کنترل ها بعضا با بی‌برنامگی انجام می شود و می طلبد مسئولین به تصمیمات واحدی برسند و افرادی که مشغول کنترل ورودی های شهر هستند با امکانات بهداشتی به فعالیت خود بپردازند؛ زیرا آنها نیز در معرض این بیماری هستند.

 

با توجه به اینکه ورودی بسیاری از مسافران در استان هرمزگان، شهرستان پارسیان می‌باشد؛اما وجود خودروهای دست فروش با پلاک های دیگر استان ها و همچنین برپایی چادر در برخی پارک ها نشان می دهد که هنوز ورودها به شهر از نظارت کافی برخوردار نیست و نیاز است کنترل ها شدید تر باشد.

 

مردم شهرستان پارسیان مردم میهمان نوازند؛ اما از مسافران می خواهند برای سلامتی خود و مردم این شهر به پارسیان سفر نکنند.

 

محمود مولوی شهردار پارسیان با بیان اینکه تمامی راه‌های ورود به شهرستان بسته شده است، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع گسترده این ویروس گردشگران و مسافران به هیچ عنوان پارسیان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نکنند.

 

وی افزود: هموطنان عزیز بدانند که هم اکنون در مرحله پیشگیرانه جدی هستیم و فرصت‌های پیشگیرانه‌ قبل از بروز مخاطره، زمان‌های طلایی در ابتدای رخداد و نیز در زمان تثبیت محلی انتقال ویروس از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر کوچکترین اشتباهی در این دوران رخ دهد مشکلات وسیع و غیر قابل جبرانی ایجاد خواهد شد.

 

شهردار پارسیان عنوان کرد: گردشگری نیاز به ارائه خدمات دارد؛ اما هم اکنون کلیه کمپ‌ها و تورها، تاسیسات، پارک‌ها، اماکن شهری، سواحل و حتی سرویس‌های بهداشتی عمومی تعطیل و عملا وارد خاموشی مطلق در حوزه تفریحات و گردشگری شده‌ایم.

 

وی تاکید کرد: از هموطنان عزیز در سراسر کشور می‌خواهم از مسافرت به پارسیان اجتناب کنند تا باعث توزیع ناخواسته ویروس و گسترانیدن آن در میهن عزیزمان نشویم.