وجود 24 مدرسه تخریبی در پارسیان/ موریانه ها سقف مدرسه 43 ساله را خوردند

رئیس آموزش و پرورش پارسیان با اشاره به کمبود فضای آموزشی در پارسیان، اظهار کرد: 28 مدرسه در پارسیان بدون استفاده است که از این تعداد، 24 مدرسه تخریبی ، 2 مدرسه بدون فضای فیزیکی و 2 مدرسه نیز نیمه تمام است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ مسعود مهرانی رئیس آموزش و پرورش پارسیان در نشست اشتغال در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، رسالت سپاه پاسداران را حفظ آرمان های نظام و انقلاب دانست و گفت: امروز نیز قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با محرومیت زدایی و عمران و آبادی در مناطق محروم و دور افتاده، مردم را یاری می کند.

 

مهرانی، بهبود فضای آموزشی را از شاخصه های آبادانی هر شهر دانست و افزود: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش زمینه توسعه و رشد جامعه را به دنبال خواهد داشت که آموزش پیوستی ناگسستنی با امنیت و بهداشت نیز دارد.

 

وی با اشاره به کیفیت، استعداد و توان دانش آموزان پارسیان اظهار کرد: از نظر کیفیت، استعداد و توان دانش آموزان پارسیانی و همچنین میزان مدارس تخریبی و کلاس های غیر استاندارد در بین سه شهرستان نخست استان هرمزگان قرار داریم.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش پارسیان تعداد مدارس پارسیان را 103 مدرسه عنوان کرد و گفت: طی 8 سال گذشته 2 مدرسه نیمه تمام باقی مانده و امروز آن را دوباره می توان جزء مدارس تخریبی محسوب کرد.

 

مهرانی با اشاره به اینکه 2 مدرسه در پارسیان از فضای فیریکی محروم هستند، تصریح کرد: برای کسب علم وآموزش، از مکتب خانه هایی که مردم در اختیار مدارس  و دانش آموزان قرار داده اند استفاده می کنیم.

 

وی شهرستان پارسیان را دارای 24 مدرسه تخریبی دانست و خاطر نشان کرد: مدرسه ای در شهرستان با سابقه بیش از 43 سال و بدون هیچ گونه استحکام بنا و با سقف های چوبی وجود دارد که موریانه ها چیزی از آن باقی نگذاشته اند که در بارندگی سال گذشته نیمی از سقف آن فرور ریخت که خوشبختانه در روز تعطیل این اتفاق رخ داد.

 

در ادامه نیز محمد رادمهر فرماندار پارسیان با انتقاد از برخی مسئولان صنایع انرژی بر گفت: کسانی که دست اندر کار استخدام نیرو در این منطقه بوده اند، خودسرانه اقدام به جذب نیرو کرده اند و فرمانداری را در جریان اقدامات و فعالیت های خود قرار نمی دهند.

 

وی با تأکید بر جذب نیروهای بومی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر، افزود: با توجه به اخراج گسترده نیروهای پارسیانی از شرکت های پارس جنوبی، صنایع انرژی بر، باید  از توان خود برای جذب و استخدام نیروهای بومی شهرستان در صنایع استفاده کند.

 

فرماندار پارسیان با حمایت از ایجاد اسکله تبن در شهر کوشکنار گفت: صادرات کالا به کشور قطر، از طریق بندر دیر در استان بوشهر انچام می شود که با ایجاد اسکله تبن، و نزدیکی مسیر، می توان بیشتر صادرات ها را از این مسیر انجام داد.

 

رادمهر، از کمبود فضای آموزشی در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: یکی از مهم ترین نیازهای پیشرفت و توسعه در هر جامعه توجه به مباحث علمی، آموزشی و تقویت آموزش و پرورش است که با بهبود فضاهای آموزشی می توانیم استعدادهای بیشتری را شکوفا کرده و به مقوله با اهمیت آموزش و پرورش فرزندان کشور بپردازیم.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه سپاه و بسیج همواره دولت را یاری کرده اند، خاطرنشان کرد: خدمات و نقش سپاه وبسیج در رفع محرومیت زدایی و سازندگی بی بدیل است و همواره این نهادهای انقلابی با کمک به دولت در رفع محرومیت در مناطق دور افتاده بر آمده اند.