وزیر آموزش و پرورش: مردم با وجود مشکلات معیشتی پرچم نظام را بالا گرفته اند/ چشم انداز آینده کشور امیدوار کننده است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود مشکلات معیشتی و اجتماعی در بین مردم، گفت: ملت عزیز ایران با وجود همه مشکلات، همچنان پرچم نظام را بالا گرفته اند و خود را مدیون این نظام می دانند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش که در صدر هیئتی از اعضای دولت به هرمزگان سفر کرده بود در بدو ورود به شهرستان پارسیان با استقبال گسترده مردم غرب هرمزگان قرار گرفت.

 

بطحایی در جمع پرشور فرهنگیان و مردم پارسیان در شورای اداری، اظهار کرد: آموزه های دینی و اسلامی، مهم ترین اصل را برقراری عدالت و دوری از تبعیض می دانند که آحاد جامعه در دسترسی به امکانات از شرایط یکسانی برخوردار شوند.

 

وی افزود: فردی که در مناطق کمتر توسعه یافته زندگی می کند با کسانی که در شرایط خوب و سرشار از امکانات زندگی می کنند تفاوتی ندارد و باید عدالت بین همه برقرار شود و این چشم اندازی است که همه مسئولان باید به آن سمت و سو روند.

 

وزیر آموزش و پرورش، به تأکیدات مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان در راستای اجرای عدالت برای آحاد جامعه اشاره و عنوان کرد: چشم انداز اجرای عدالت به عنوان نشانه ای است که آیا یک مسئول به سمت کاهش نابرابری نزدیک شده یا نه، واگر از این موضوع فاصله گرفته است باید در تصمیم گیری های خود تجدید نظر کند.

 

فرستاده ویژه رئیس جمهور در غرب هرمزگان، با اشاره به وجود مشکلات معیشتی و اجتماعی، گفت: ملت عزیز ایران با وجود همه مشکلات، همچنان پرچم نظام را بالا گرفته اند و خود را مدیون این نظام می دانند واین انرژی همیشگی آنها ناشی از ایثار و از خود گذشتگی شهیدانی است که برای پایداری این نظام خون خود را تقدیم کرده اند.

 

بطحایی، چشم انداز و آینده کشور را بسیار روشن ارزیابی و تصریح کرد: این که چشم انداز کشور روشن و امیدوار کننده است، جمله ای کلیشه ای نیست و از هر منظری که که کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم از حیث منابع عظیم و نیروی انسانی، کشوری کم نظیربوده و اگر قدردان این نعمت های الهی باشیم آینده ای روشن پیش روی همگان خواهد بود.

 

وی، آموزش و پرورش را پله ترقی هر جامعه دانست و عنوان کرد: وقتی باران می بارد عده ای شکر بارش رحمت الهی می کنند ولی آموزش و پرورشی ها دغدغه برخی مدارس تخریبی و فرسوده را دارند تا مبادا بر روی سر دانش آموزان آوار شود.

 

وزیر آموزش و پرورش، از اختصاص اعتباراتی برای موضوعات آموزشی و کمک آموزشی خبر داد و خاطر نشان کرد:منابع اعتباری خاصی علاوه برآنچه که به طور عادی در اختیار شهرستان قرار می گیرد در نظر گرفته شده که می توان علاوه بر آن 3 مدرسه نیمه کاره پارسیان را تا قبل از مهرماه سال آینده به بهره برداری رساند.

 

در ادامه مسعود مهرانی، رئیس آموزش و پرورش پارسیان، اظهار کرد: شهرستان پارسیان دارای 5 هزار و456 دانش اموز پسر و 4 هزار و 958 دانش آموز دختر می باشد که در 526 کلاس درس در قالب 146 آموزشگاه دولتی و غیر دولتی از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی وبا فعالیت 969 نیروی آموزشی واداری سازماندهی گردیده اند.

 

مهرانی، به مشکلات افزایش جمعیت دانش آموری اشاره کرد و افزود: این شهرستان علی رغم ظرفیت و استعداد بالقوه فراوان در حوزه آموزش و پرورش، و اینکه در سال های نه چندان دور بخش عمده ای از نیروی انسانی آموزش و پرورش استان را تأمین می کرد، اما امروز به دلیل بازنشستگی های بیش از حد متعارف، رشد چشکگیر جمعیت دانش آموزی به دلیل مهاجرپذیر بودن و استقرار صنایع انرژی بر، در دو سال آینده با مشکل کاهش نیروی انسانی مواجه خواهیم بود.

 

رئیس آموزش و پرورش پارسیان 30 درصد مدارس پارسیان را تخریبی دانست و عنوان کرد: فضاهای فیریکی مدارس و ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان هم مانند نیروهای انسانی آن به دوران بازنشستگی رسیده و گرد پیری بر رخ آن نقش بسته است.

 

وی، شرایط ساختمان های هنرستان های شهرستان را نامطلوب دانست و اظهار کرد: هیچ یک از این هنرستان ها دارای ساختمان با شرایط هنرستان نبوده و از فضایی که مربوط به سایر دوره های تحصیلی بوده استفاده می شود و فاقد کارگاههای ایمن وحداقل شاخص ها و استانداردهای لازم می باشد.