وعده های استاندار به کجا رسید؛ ستاد بحران سیل در پارسیان مصوبات در بندرعباس/ آیا پارسیان آمادگی سیلی دیگر را دارد

بعد از گذشت قریب به یک ماه از سیل ویرانگر در پارسیان و حضور اعضای ستاد بحران هرمزگان، هیچ اقدامی در راستای مقابله با این تهدید انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ یک ماه از سیل ویرانگر در شهرستان پارسیان گذشت، برخی زیرساخت ها از بین رفت، برخی زمین های کشاورزی و محصولات آن نابود شد و مسئولان قول پیگیری را دادند.

 

استاندار و اعضای ستاد بحران هرمزگان به همراه نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بعد از گذشت سه روز از سیل به شهرستان پارسیان آمدند و وعده هایی دادند، مصوباتی نوشتند و همراه خود به مرکز استان بردند.

 

اکنون کارشناسان هواشناسی پیش بینی یک سیل دیگر را کرده اند که می تواند خسارت های سنگین دیگری را به شهرستان وارد کند و همچنین سد بردول به عنوان خطری بزرگ مردم را تهدید می کند، اما چه اقدامی مثبتی صورت گرفته تا مردم دغدغه و نگرانی یک بارندگی را نداشته باشند.

 

فریدون همتی، استاندار هرمزگان در بازدید از سد بردول خطاب به برخی مدیرکل های مربوطه گفت: هر چه سریعتر با کار کارشناسی مسیر آب بردول را مشخص نمایید تا دیگر مردم نگران نباشند.

 

نماینده غرب هرمزگان نیز دیگر به پارسیان بازنگشت تا ببیند مردم مشکلاتشان رفع شده یا نه و یا منتظر مانده تا ببیند سیل بعدی چه زمانی به وقوع می پیوندد تا سفری به این منطقه داشته باشد.

 

با این وجود نیازی به لشکر کشی اعضای ستاد بحران نبود تا با این همه هزینه سفر خود را به پارسیان برسانند و کاری هم از پیش نبرند.

 

مسئولان قضایی استان نیز قول پیگیری مسببان خسارت های سیل گذشته را دادند اما هیچ کدام از این وعده ها به ثمر ننشسته است و باید منتظر بمانیم تا جان عزیزی گرفته شود شاید اقدامی راهگشا صورت پذیرد.

 

در بارندگی بی سابقه یک ماه پیش، بیش از ۲۰۰ میلی متر رحمت الهی بارید و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز خسارت به شهرستان در بخش های مختلف وارد شد.