پايتختي قدس براي رژيم صهيونيستي تلافي اقدامات ١٦ آذر ١٣٣٢ مي باشد/ در برابر ظلم استكبار بايد ايستاد

اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي از سوي ترامپ، به نوعي تلافي اقدامات دانشجويان در سال ١٣٣٢ مي باشد.

به گزارش پايگاه خبري پارسيان خبر؛ ١٦ آذر ماه، هرساله در تقويم به روز دانشجو اختصاص يافته و با گذشت ٦٣ سال از اين روز، هنوز گذر زمان نتوانسته است استكبار ستيزي دانشجويان پيرو خط امام(ره) را خدشه دار كند.

 

يادآوري ١٦ آذر ماه به عنوان روز دانشجو، تنها يك نگاه به تاريخ نيست، بلكه درسي بود كه گذشتگان و روشنفكران آن زمان به ما آموختند كه در برابر ظلم و طمع دشمنان بايد ايستادگي كرد.

 

در همان روزهاي آذر ماه ١٣٣٢، نيكسون معاون رئيس جمهوري آمريكا با هماهنگي هاي رژيم پهلوي، به تهران فراخوانده شد تا بتواند با حضور خود فضايي خفقان و آشوب را ايجاد كند و صداي دانشجويان به پا خواسته را در نطفه خفه كند.

 

دانشجويان اما با راه اندازي تظاهرات اعتراض خود را اعلام كردند كه بلافاصله مأمورين نظامي، تظاهركنندگان را متفرق كرده و عده اي از آنها را زخمي و برخي ديگر را دستگير و روانه زندان كردند كه سه نفر از مجروحین حادثه دانشگاه مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و شریعت‌رضوی در اثر اصابت گلوله به ناحیه ریه و سینه و خونریزی شدید فوت کردند.

 

دکتر مصطفی چمران که خود نیز در همان روز در دانشکده فنی دانشگاه تهران حضور داشت ٩ سال بعد از آن واقعه در یادداشتی با قلمی صریح و زیبا به نکات زیبایی اشاره می‌کند “وقایع آن روز چنان در نظرم مجسم است که گویی همه را به چشم می‌بینم؛ صدای رگبار مسلسل در گوشم طنین می‌اندازد، سکوت موحش بعد از رگبار بدنم را می‌لرزاند، آه بلند و ناله‌ جان‌گداز مجروحین را در میان این سکوت دردناک می شنوم”.

 

اما امروز ترامپ رئيس جمهور ديوانه آمريكا با تلافي آن روزها، در پيامي اعلام كرده كه روز ١٦ آذر ، در اقدامي مي خواهد بيت المقدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي اعلام كند و سفارت خود را از تل آويو به بيت المقدس انتقال دهد.

 

اين اقدام سخيفانه در پي شكست هاي پي در پي آمريكا در منطقه مي باشد كه بازتابي جهاني پيدا كرده و خون مسلمانان را به جوش آورده و حتي كشورهاي اروپايي و همسوي با آمريكا نيز با اعلام خود، بيت المقدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي نخواهند شناخت.