پسر8 ساله نخستین قربانی حوادث چهار شنبه سوری/پسر21ساله در آستانه ی نابینایی/قطع عضو براثر انفجار مواد محترقه

استقرار ۱۰۰ آمبولانس در نقاط حادثه‌خیز تهران از بعد از ظهر امروز /استقرار 1600 اکیپ عملیاتی آتش نشانی در سطح تهران/جراحان ترمیمی در آماده‌باش چهارشنبه آخر سال/نخستین حادثه چهارشنبه سوری 4 زخمی بر جای گذاشت/بر اثر انفجار پسر 16 ساله ای در اراک راهی بیمارستان شد/سردار رادان، خودروهایی که در معابر راهبندان کنند تا پایات تعطیلات توقیف می شوند/تصاویر اولین مجروحان حادثه امروز

به گزارش پایگاه خبری به نقل از دانا، حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران اظهار داشت: امروز علاوه بر آماده‌باش تمام واحدهای ثابت اورژانس تهران، 100 آمبولانس نیز در 100 نقطه حادثه‌خیز شهر تهران به مناسبت شب چهارشنبه سوری مستقر می‌شوند که این استقرار از ساعت 17 تا زمانی که صدای ترقه به گوش برسد و مصدوموتماس وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در پاسخ به پرسشی در مورد مناطق تعیین شده، گفت: به دنبال حوادثسال‌های گذشته این مناطقجانمایی شده است و مناطق حادثه‌خیز، پرالتهاب و مناطقی که رفت و آمد در آنها سخت است، مشخص شده‌اند و آمبولانس‌ها در آنجا مستقر خواهند شد.

وی به والدین توصیه کرد: امشب را با فرزندان و جوانانشان باشند و همراهی لازم را با آنها داشته باشند چرا که تجربه ثابت کرده هرکجا والدین با فرزندان همراه باشند، فرزندان از رفتار پرخطر پرهیز می‌کنند و حوادث کمتری به وجود خواهد آمد.

ویتصریح کرد: جوانان و نوجوانان سعی کنند از تردد در جاهایی که بمب دستی، نارنجک و انفجار وجود دارد، پرهیز کنند، همچنین از اختلاط مواد محترقه با هم و تهیه بمب دست‌ساز خودداری کنند؛ چرا که در سال‌های گذشته شاهد بودیم که بر اثر انفجار حاصل از مخلوط کردن این مواد با هم آتش‌سوزی و قطع عضو حاصل شده است.

عباسی گفت: صدای ناشی از انفجار برای گروه‌های در معرض خطر، خطرناک است و این صدا برای سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و زنان باردار می‌تواند آسیب و ضرر و زیان وارد کند.

وی به افراد هشدار داد: از برافروختن آتش در جاهای مسقف مثل پارکینگ خودداری کنند چرا که باعث آتش‌سوزی منزل می‌شود.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران به شعار امسال اشاره داشت وخاطرنشان کرد: هموطنان عزیز می‌توانندبا همکاری با آمبولانس و نیروهای امدادی سهمی در نجات جان انسان‌ها داشته باشند.

***

جراحان ترمیمی در آماده‌باش چهارشنبه آخر سال/ آتش‌بازی، جراحات جبران‌ناپذیر دارد
سید اسماعیل حسن‌پور اظهار داشت: بیمارستان 15 خرداد در آمادگی کامل به سر می‌برد. بخش سوختگی این بیمارستان از بیماران خالی شده و آماده پذیرش بیماران احتمالی چهارشنبه‌سوری خواهد بود.
رئیس بیمارستان 15 خرداد گفت: با توجه به سوابق قبلی و مراجعات مصدومان شب چهارشنبه‌سوری در سال‌های گذشته، پرسنل این بیمارستان آمادگی لازم را دارند و امکانات مورد نیاز از قبیل انواع پانسمان‌ها و داروهای موردنیاز تهیه شده است؛ همچنین متخصصان بیهوشی و جراحان ترمیمی سوختگی نیز علاوه بر سایر پرسنل بیمارستان در آماده‌باش به سر می‌برند.
مدیر گروه جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد:‌ خوشبختانه در سال گذشته تعداد مراجعان به این بیمارستان نسبت به 4،5 سال قبل، کمتر بوده ‌است و شدت عوارض نیز کاهش داشته است، ولی به هر حال شاهد مراجعه مصدومان با تخریب کامل اندام به دنبال انفجار بوده‌ایم.
رئیس بیمارستان 15 خرداد گفت: مواردی داشته‌ایم که به علت انفجار مواد محترقه در دست، اعصاب، عروق و تمام استخوان‌ها خرد شده و از بین رفته بود که برای ترمیم به چندین مرحله جراحی نیاز داشت.
حسن‌پور ادامه داد: بیمارانی داشتیم که در ناحیه صورت و بینایی دچار ضایعه شده بودند که وسعت ضایعه و آسیب‌های ناشی از انفجار به حدی بود که لازم به انجام جراحی‌های مکرر بود تا فرد بتواند حداقل ظاهری مناسب پیدا کند تا بتواند در جامعه حضور پیدا کند.
وی تصریح کرد:‌ خانواده‌ها و جوانان باید بدانند که آتش‌بازی‌ به عنوان سرگرمی می‌تواند پیامدهای ناگواری برای فرد به دنبال داشته باشد و فرد و خانواده‌اش را برای تمام عمر درگیر کند؛ ضایعاتی که حتی با انجام درمان‌های وسیع نیز نمی‌توان آنها را جبران کرد و به شکل اولیه بازگرداند.
مدیرگروه جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد:‌ در بسیاری از موارد برای نجات بیمار اگر ضایعات زیاد باشد، مجبور به قطع اندام هستیم و حتی برای نجات بافت بدن نیز در بسیاری موارد به روش‌های درمانی پیشرفته و جراحی‌های متعدد نیاز است.

***

هنوز حادثه ای رخ نداده است

 

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهرانگفت تا ساعت 12:45 دقیقه هیچ خادثه ای در ارتباط با چهارشنبه آخر سال رخ نداده است.
وی افزود از ساعت 16 امروز تا ساعات پایانی شب 1600 اکیپ عملیاتی آتش نشانی در غالب 5000 آتش نشان در سطح شهر برای خدمات رسانی مستقر می شوند.
وی اضافه کرد بررسی حوادث سال گذشته نشان می دهد بیشترین حوادث در نقاط مرکزی و جنوبی تهران رخ داده است.
***

نخستین حادثه چهارشنبه سوزی 4 زخمی برجای گذاشت

در نخستین حادثه 4 شنبه سوری پایتخت دقایقی قبل چهار پسر جوان بر اثر انفجار مواد محترقه دچار جراحات شدید شدند.

 این انفجار ساعت چهارده و پانزده دقیقه امروز در خیابان هنگام خیابان حیدرخانی رخ داد که با حضور آتش نشانان ایستگاه 17 تهران مشخص شد 4پسر جوان در پشت بام یک ساختمان 5 طبقه در حال تهیه مواد محترقه دست ساز بودند که ناگهان انفجاری شدید رخ داد.

بر اثر این انفجار 4 پسر 16 تا 22 ساله از ناحیه سر و صورت دچار جراحات شدید شده و به بیمارستان الغدیر تهران انتقال یافتند.

همچنین در نخستین حادثه کشور ساعت یک و 8 دقیقه بامداد امروز انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی در خیابان ولیعصر تبریز 4 مجروح برجای گذاشت.

***

بر اثر انفجار پسر 16 ساله ای در اراک راهی بیمارستان شد

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور از ثبت نخستین حادثه شب چهارشنبه آخر سال در استان مرکزی و شهر اراک خبر داد.

«آرزو دهقانی»  گفت: نخستین حادثه ناشی از پرتاب مواد محترقه مربوط به شب چهارشنبه آخرسال در خیابان لعلی اراک دو نوجوان 16 ساله را در برگرفت و آنان را روانه بیمارستان کرد.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات دریافتی از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی پرتاب مواد محترقه موجب سوختگی در نواحی دست و صورت این دو نوجوان شده است .

سخنگوی اورژانس کشور اضافه کرد: گرچه به دنبال اطلاع رسانی های صورت گرفته در خصوص استفاده صحیح از سنت چهارشنبه سوری در رسانه های مختلف و ارایه هشدارهای متفاوت، انتظار می رفت شاهد حوادثی دردناک در این زمینه نباشیم، اما صداهای پراکنده ترقه در جای جای شهر اراک از بعدازظهر سه شنبه شنیده شد و نخستین حادثه آن نیز به ثبت رسید.

***
توصیه های مدیر روابط عمومی اورژانس
حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: تا ساعت 16 امروز یک مورد حادثه خیابان حیدرخانی به اورژانس تهران اعلام شده است که چهار پسر جوان به بیمارستان مطهری تهران منتقل و تحت درمان قرار گرفته اند.
وی از خانواده ها خواست، امشب فرزندان خود را تنها نگذاشته و در کنار آنها حضور داشته باشند. در صورت بروز حادثه نیز سریع موضوع به اورزانس 115 اطلاع دهند.
***
سردار رادان، خودروهایی که در معابر راهبندان کنند تا پایات تعطیلات توقیف می شوند
‫جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود:
امشب ماموران پلیس در سطح معابر شهرها حضور دارند و هنجارشکنان پس از دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت هستند.‬‎
‬‎‫خودروهایی که در سطح معابر اقدام به راهبندان کنند نیز از سوی ماموران توقیف شده و تاپایان نوروز توقیف هستند.
‫وی خاطر نشان کرد؛ با اطلاع رسانی صورت گرفته و آگاهی هموطنان امیدواریم شبی بی حادثه را پشت سر بگذاریم.
***
تصاویر اولین مجروحان حادثه امروز

آخرین حوادث چهارشنبه سوری تهران تا ساعت 19

دقایقی پیش در منطقه قلعه مرغی، پسری 20 ساله که در طبقه چهارم یک منزل مسکونی 5 طبقه ای، در حال ساخت موادمحترقه و نارنجک های غیر استاندارد بوده است، به دلیل انفجار دچار مصدومیت شدید شده و به بیمارستان منتقل شده است.

همچنین بر اثر انفجار مواد محترقه در ساختمان مسکونی دیگری در شهرک ولیعصر، نیز خسارات شدیدی به این ساختمان مسکونی وارد شده است. این حادثه که بر اثر ساخت مواد محترقه از سوی پسری 18 ساله رخ داده است، خسارات جانی نداشته است.

***

مصدومان حادثه چهارشنبه آخر سال تا این لحظه  به 8 نفر رسید

حسن عباسی ، مدیر روابط عمومی اورزانس تهران: تا کنون هشت مصدوم به بیمارستان سوانح سوختگی تهران منتقل شده اند.‬‎

‫وی افزود: مصدومان مرد هستند و دچار سوختگی از ناحیه دست و صورت شده اند.‬‎

‫عباسی خاطر نشان کرد: مجروحان بین 17 تا 27 سال سن دارند و یکی از آنها دچار سوختگی 30 درصد شده است.‬‎

‫مدیر روابط عمومی اورژانس افزود: پنج نفر هم دچار جراحت سطحی شده بودند که در محل مداوا شدند.

***

پسر 21 ساله در آستانه نابینایی

‫  پسر 21 ساله از شهرری به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل شد.
‬‎‫این پسر در حال بازی با موادمنفجره بود که ناگهان مواد محترقه منفجر شد.
‬‎‫پزشکان پس از معاینه این جوان متوجه ورود جسم خارجی وارد چشم این مصدوم شده که تلاش برای بهبود وضعیت وی ادامه دارد.
***
کل مجروحین کشور تا این لحظه 31 نفر
مدیر روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت:‬
‫تا ساعت 19 و 30 دقیقه امروز 31 تن در حوادث چهارشنبه سوری کشور مجروح شده اند.‬
‫وی افزود: مجروحان از سوی اورزانس 115 به بیمارستان ها منتقل شدند.‬
‫آرزو دهقانی تاکید کرد: سه شنبه تمام بیمارستان ها در حالت آماده باش هستند.

هیچ مشکل ترافیکی در معابر شهر وجود ندارد
سرهنگ جهانی، معاون رئیس پلیس راهور تهران: تاکنون هیچ مشکل ترافیکی در معابر شهر تهران نداشته ایم.‬‎
‫وی در گفتگو با گفتار نیوز اظهار داشت: ماموران پلیس راهور در سطح معابر شهر تهران حضور دارند و بر اساس دوربین های سطح شهر و گزارش ماموران تاکنون هیچ گره ترافیکی در تهران مشاهده نشده است.‬‎
‫وی افزود: ماموران راهور تا روان سازی ترافیک در سطح شهر حضور دارند.‬‎

***

مصدومیت یک پسر یک ساله/ تعداد مجروحان تهران به 23 نفر افزایش یافت

حسن عباسی : مدیر روابط عمومی اورزانس:‬‎ ‫با انتقال پسر یک ساله به بیمارستان لقمان تعداد مجروحان حوادث چهارشنبه سوری در پایتخت به 23 نفر افزایش یافت.
‫وی در گفتگو با خبرنگار گفتار نیوز اظهار داشت: این کودک یک ساله همراه مادرش در حال عبور از خیابان بودند که یک نارنجک دستی در کنار آنها منفجر شد.‬

‫عباسی افزود: کودک یک ساله از ناحیه سر و صورت دچار خونریزی شده بود که بلافاصله به بیمارستان لقمان انتقال یافت.‬
‫مدیر روابط عمومی اورژانس خاطر نشان کرد: همچنین هشت نفر که دچار سوختگی از ناحیه سر و صورت و دست شده اند به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل شده اند.

وی ادامه داد: 14 نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند که سوختگی و جراحات آنها سطحی بود

***
پسر 8 ساله نخستین قربانی حوادث چهارشنبه سوری شد

ساعت 20 و 40 دقیقه امشب بر اثر انفجار در شهرک گلستان پسر بچه 8 ساله ای جان خود را از دست داد.

در این انفجار 5 نفر دیگر نیز مجروح شدند که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند.

قاضی قریشی زاده بازپرس جنایی تهران هم اکنون در محل انفجار حاضر شده و تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

نارنجک چشمان دخترک را هدف گرفت

نارنجک خانه‌ای در تبریز را ویران کرد/ سوختن سر و صورت 4 تهرانی+تصاویر«حسن عباسی» مدیر روابط عمومی اورژانس تهران افزود: طبق اطلاعات ثبت شده در مرکز کنترل و هدایت عملیات بحران اورژانس تهران مشخص شد که این دختر 20 ساله هنگام عبور از خیابان لاله در جنت آباد شمالی در غرب تهران دچار حادثه شده است.

وی گفت: بر اساس اعلام امدادگران اورژانس پایتخت اعزامی به محل وقوع این حادثه انسان ساخت مشخص شد که پرتاب نارنجک دست ساز موجب آسیب دیدگی در ناحیه هر دو چشم این دختر شده است.

 

قطع عضو بر اثر انفجار مواد محترقه

نارنجک چشمان دخترک را هدف گرفت/ شمار مصدومان چهارشنبه سوری به 31 رسید +تصاویرسردار حسین ساجدی‌نیا گفت: شدت انفجار مواد محترقه، ۳ انگشت دست یک جوان را قطع کرد.

ساجدی نیا ادامه داد: متأسفانه 13 نفر از مصدومان از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند و 3 انگشت یک نفر از مصدومان بر اثر شدت جراحات وارده قطع شده است.

 

 

از مرگ کودک8ساله تا دستگیری 15هنجارشکن

انفجار پراید درپی حمل مواد محترقه/ نارنجک چشمان دخترک را هدف گرفت /کودک یک ساله، کم سن ترین مجروح پایتخت/ آخرین آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری +تصاویرفرمانده انتظامی تهران بزرگ از مرگ یک کودک هشت ساله و مجروحیت 44 نفر در حوادث آخرین چهارشنبه سال خبر داد.

وی افزود: 15 مورد از ماموریت های امورژانس تهران نیز کنسل شد و این به آن معنا است که تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی با اورژانس با اورژانس به محل حوادثی که گزارش شده بود اعزام شدند ولی مجروح مورد نظر برای انتقال توسط افرادی دیگری به بیمارستان انتقال یافته بود.