پوشش سیمای هرمزگان از مراسم تشییع شهید گمنام هشتبندی راضی‌کننده نبود

به گزارش پایگاه خبری پارسیان‏، حجت‌الاسلام محمد بارانی سخنران ویژه دوازدهمین یادواره شهدای گورزانگ شنبه شب طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه برگزاری یادواره برای شهدا کاری ارزنده و ستودنی است اظهار داشت: یاد شهدا تنها با کنگره و یادواره زنده نمی‌شود بلکه باید شخصیت شهدا را در جامعه و فضای آن به نحو مطلوبی بیان و تشریح کرد.

وی تشریح راه، سیره و روش شهدا را یکی از وظایف مسئولان دانست و گفت: رسانه‌ها نیز باید در این راستا مطلوب‌تر عمل کنند.

بارانی با بیان اینکه مقام شامخ شهدا را باید به جامعه شناساند، افزود: درک حال و مقام شهدای گرانقدر تنها با نوشتن برای دیگران و به ویژه قشر جوان میسر نمی‌شود. شناخت جوانان از شهدا و درک واقعی از سیره آنها، جوانان را بیمه می‌کند.

امام جمعه شهر هشتبندی در ادامه با اشاره به فرازهایی از مناجات امام سجاد (ع) و ذکر این مطلب که شیرینی و محبت ارتباط با خدا را باید چشید اظهار داشت: منش، سیره و فرهنگ شهدا را باید به کام جامعه چشاند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشت پیکر مطهر سردار شهید علی مسلمی در هشتبندی میناب طی ماه‌های گذشته اشاره کرد و با انتقاد از پوشش نامناسب خبری در صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، گفت: شرم‌آور است که بسیاری از برنامه‌های سرگرم کننده از تشییع پیکر شهید پس از 27 سال برای صدا و سیما اولویت بیشتری دارد.

این امام جمعه، در ادامه با بیان اینکه شهدا به حقیقت ولایت فقیه پی بردند افزود: امروز نیز انگشت اشاره رهبری به هر طرف که بچرخد مردم ولایتمدار نیز در همان مسیر حرکت می‌کنند.

بخشدار بخش بندزرک نیز در این آیین اظهار داشت: اقتدار، امنیت و آرامش و آسایش امروز کشور را مرهون مجاهدت و جانفشانی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.

علی مهرانی وحدت را از ویژگی‌های بارز شهدا ذکر کرد و گفت: رشد و تعالی کشور در گرو وحدت کلمه و یکپارچگی ملت است. ملت ایران با تأسی از شهدا و گوش به فرمان ولایت در مقابل توطئه‌ها ایستاده است. باید تلاش کنیم میراث شهدا که همان پیروی از خط رهبری است را به خوبی حفاظت کنیم.

روستای گورزانگ جزو بخش بندزرک است که 65 رزمنده، هشت جانباز، دو آزاده و 12 شهید دارد.

در دوازدهمین یادواره شهدای روستای گورزانگ که با حضور فرمانده سپاه میناب، امام جمعه شهر هشتبندی، بخشدار بخش بندزرک و جمعی از مسئولان، مردم و رزمندگان هشت دفاع مقدس برگزار شد از خانواده شهدای این روستا تجلیل شد.