پيروزي قاطعانه تيم واليبال ايران مقابل برزيل

 

 

تيم ملي واليبال ايران در سومين ديدار خود در رقابت‌هاي ليگ جهاني 2014 مقابل برزيل پيروز شد.


 تيم ملي واليبال ايران پس از قبول دو شکست برابر ايتاليا در هفته دوم رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال 2014 روز گذشته در اولين بازي هفته سوم به مصاف برزيل رفت و با حساب 3 بر 2 نتيجه را واگذار کرد و امروز براي جبران شکست روز گذشته بازهم به مصاف برزيل رفت. برزيل در دو بازي اول و دوم خود در ليگ جهاني سال 2014 در بازي خانگي مغلوب ايتاليا شد و در دو بازي بعدي نيز تنها يک پيروزي برابر لهستان به دست آورد. تيم ايران هم از سه بازي گذشته خود، سه شکست در کارنامه داشت.

جدال شاگردان کواچ و رزنده با نتيجه 3 بر صفر (25 بر 18 – 25 بر 21 – 25 بر 22 ) به سود تيم ملي واليبال ايران و شاگردان کواچ خاتمه پيدا کرد. تيم ملي واليبال ايران سال گذشته با هدايت ولاسکو تمامي قدرت‌هاي جهان به غير از برزيل و روسيه را شکست داد و حالا هم برزيل که پرافتخارترين تيم جهان است برابر شاگردان کواچ به زانو درآمد.

اسلوبودان کواچ در اين مسابقه تيم خود را با ترکيب اوليه سعيد معروف، شهرام محمودي، سيد محمد موسوي، آرمين تشکري، فرهاد قائمي، مجتبي ميرزاجانپور و عبدالرضا عليزاده روانه ميدان کرد. مهدي مهدوي، امير غفور، ميلاد عبادي پور، عليرضا مباشري و سامان فائزي نيز بازيکنان ذخيره ايران در اين مسابقه بودند. تشکري و ميرزاجانپور که ديروز به عنوان بازيکن تعويضي به ميدان رفتند و عملکرد درخشاني داشتند در اين مسابقه براي نخستين بار از ابتدا در ترکيب تيم ملي کشورمان قرار گرفتند.

ست نخست؛ 25 بر 18 به سود ايران

تيم ايران اين مسابقه را با قدرت آغاز کرد تا اينکه در امتياز 8 بر 5 از برزيل پيش افتاد و به وقت استراحت فني اول رفت. برزيلي‌ها تا امتياز 8 دو سرويس خود را از دست دادند و ايران هم توسط معروف و ميرزاجان‌پور هم دو سرويس را از دست دادند. دفاع خوب بازيکنان ايران و از همه مهمتر دريافت‌هاي عقب زمين ايران در اين مسابقه بهتر از بازي قبل بود و همني امر موجب شد تيم‌ها در امتياز 16 بر 13 به سود ايران به وقت استراحت فني دوم بروند.بازي درخشان شهرام محمودي و ساير بازيکنان ايران موجب شد تا شاگردان کواچ 19 بر 16 از حريف خود پيش بيفتند؛ رزنده هم که احساس خطر مي‌کرد مجبور شد درخواست وقت استراحت کند.

دريافت بد برزيلي‌ها موجب شد تا در حملات نتوانند مانند هميشه خطرناک باشند؛ شاگردان کواچ هم به خوبي از اين فرصت استفاده کردند و بازي را 22 بر 17 به سود خود کردند تا بازهم رزنده درخواست وقت استراحت فني کند تا شايد مانع امتيازگيري بازيکنان ايران شوند، اما بلافاصله بعد از آغاز بازي بازهم ميرزاجان‌پور مهاجم حريف را تک دفاع کرد. امتياز مستقيم سرويس توسط تشکري بازي را 24 بر 18 کرد؛ در اين امتياز مائوريسيو سيلوا هنگام فرو بعد از دفاع روي پاي شهرام محمودي پايين آمد و موجب شد تا مچ پايش پيچ خورده و مصدوم شود که همين امر عصبانيت شديد رزنده، سرمربي طلايي‌پوشان را هم به همراه داشت. اين ست در با نتيجه 25 بر 18 به سود ايران تمام شد.

ست دوم؛ 25 بر 21 به سود ايران

در حالي که ايران با امتياز 4 بر 2 از حريف پيش بود در امتياز 5 تيم‌ها به تساوي رسيدند، اما بازهم شاگردان کواچ با اعتماد به نفس بهتر از حريف و عملکرد خوب بود توانستند نتيجه بازي را 7 بر 5 کنند و در نتيجه 8 بر 6 تيم‌ها به وقت استراحت فني اول رفتند.

به دليل از دست دادن سرويس توسط قائمي و يک دريافت اشتباه توسط عليزاده بازي در امتياز 11 به تساوي کشيده شد، اما در ادامه سرويس‌ها بي‌نقص تشکري دريافت کننده‌هاي برزيل را با مشکل روبرو کرد و پس از آن مدافعان ايران با عملکرد خوب خود نتيجه بازي را 14 بر 11 به سود ايران کردند تا رزنده بازهم درخواست وقت استراحت کرده و وقفه‌اي در جريان بازي ايجاد کند. بازي در امتياز 16 بر 12 به سود ايران تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم رفتند. در امتياز 19 بر 15 به سود ايران رزنده را عصبي کرده بود و کواچ هم تصميم گرفت در اين امتياز مهدوي را جايگزين معروف کند. سرويس‌هاي محکم و پرشي برزيلي‌ها به راحتي توسط دريافت‌کننده‌هاي ايران دريافت مي‌شد و معروف هم پاس‌هاي بي نقصي را براي مهاجمان خود آماده مي کرد. شهرام محمودي هم فرصت‌ها را از دست نمي دادند و به خوبي توپ‌ها را به امتياز تبديل مي‌کرد. در امتياز 23 بر 18 بازهم رزنده که تيمش در آستانه شکست در ست دوم قرار داشت بازهم درخواست وقت استراحت فني کرد تا شايد بازيکنانش به بازي بازگردند. در امتياز 24 بر 20 هم کواچ درخواست وقت استراحت کرد؛ اين ست در با نتيجه 25 بر 21 به سود ايران خاتمه پيدا کرد.

ست سوم؛ 25 بر 22 به سود ايران

رزنده براي اينکه اين ست را واگذار نکند بازيکنان با تجربه‌تر خود را وارد زمين کرد، اما شاگردان کواچ اعتماد به نفس خوبي پيدا کرده بودند و تا امتياز 4 پاياپايي پيش آمدند تا اينکه برزيلي‌ها در امتياز 6 بر 4 از ايران پيش افتادند. در امتياز 8 بر 6 به سود برزيل تيم‌ها به وقت استراحت فني اول رفتند. برزيلي‌ها اختلاف دو امتيازي خود با ايران را تا امتياز 13 بر 11 هم حفظ کردند تا اينکه دفاع خوب سيد محمد موسوي بازي را در امتياز 13 به تساوي کشاند و در ادامه هم شاگردان کواچ توانستند از حريف پيش بيفتند و درامتياز 16 بر 15 به سود ايران تيم‌هاي به وقت استراحت فني دوم رفتند. در امتياز 18 بر 15 به سود ايران که با تيزهوشي شهرام محمودي و سرويس خوب سعيد معروف به دست آمد بازهم اين رزنده بود که احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فني کرد تا مانع امتيازگيري شاگردان کواچ شود. رزنده در امتياز 22 بر 19 و در حالي که بسيار عصابي بود و پيراهنش را گاز مي‌گرفت درخواست وقت استراحت کرد. کواچ در امتياز 23 بر 21 به سود ايران درخواست وقت استراحت کرد تا بازيکنانش با آرامش بازي را به پايان برسانند. اين ست هم با نتيجه 25 بر 22 به سود ايران تمام شد تا پرافتخارترين تيم واليبال جهان برابر شاگردان کواچ زانو بزند.

با اين نتيجه تيم ملي واليبال ايران که در گروه نخست با تيم‌هاي برزيل، ايتاليا و لهستان هم گروه است، 4امتيازي شد. برزيل هم با اين نتيجه در امتياز 5 باقي ماند.

تيم ملي واليبال ايران در هفته چهارم، روزهاي جمعه، 23 خردادماه و يک‌شنبه، 25 خردادماه از ساعت 21 ميزبان برزيل خواهد بود.