پیاز قیمت خود را به دلار نزدیک کرد/ وقتی پیاز اشک مردم پارسیان را در می آورد

قیمت بالای پیاز علاوه بر اینکه بازار را سردرگم کرده، قیمت این محصول نیز به دلار نزدیک شده است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ بررسی بازار و میوه فروشی های سطح شهر پارسیان نشان می دهد که قیمت پیاز در این بازار آشفته، بین ۱۰ الی ۱۱ هزار تومان به ازای هرکیلو گرم به فروش می رسد.

 

بنابراین نرخ ها نشان می دهد که قیمت پیاز بیش از دو برابر افزایش یافته در حالی که طی هفته های گذشته قیمت هرکیلو گرم پیاز بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان رسیده بود.

 

برخی فروشندگان این افزایش قیمت ها را ناشی از افزایش حجم صادرات و قاچاق به کشورهای همسایه به دلیل نوسان نرخ ارز در ماه های گذشته ذکر کردند و بعضی هم بروز مشکل در سیستم حمل و نقل به دلیل نزدیک شدن به پایان سال و افزایش ترددهای شب عید دانستند.

 

این در حالی است که با توجه به وضعیت اسفناک اقتصادی در این روزها، چه لزومی دارد که برخی محصولات مایحتاج روزانه مردم، روانه دیگر کشورها شود و مردمی که با شرایط سخت، زندگی خود را می گذرانند، اینگونه قیمت بالایی بابت محصولات بپردازند و یا آن را از سفره خود برچینند.

 

مثل این که برای مردم ما به عادت تبدیل شده که روزی در صف یک قلم جنس و محصولی بایستند و با خواری و ذلت آن محصول را با هزاران منت مسئولین فراهم کنند.

 

شاید طی ماههای دیگر نمایندگان مجلس برای کسب رای مردم، خود را به حوزه های انتخابیه برسانند و با وعده و شعار مردم را مجذوب خود کنند، اما مردم این فرصت را به برخی نمایندگان سودجو ندهند و افرادی را برگزینند که صدای مردم باشد، نه نمایندگانی فقط درپی دعواهای سیاسی خود هستند.