پیشنهاد ۲۵ هزار دلاری داعش به یک نوجوان

به گزارش پایگاه خبری پارسیان نوجوان ۱۴ ساله ای که توسط مقام های اتریشی بازداشت شده مظنون به برنامه ریزی برای اجرای بمب گذاری های متعددی در شهر وین بوده است.

بر اساس این گزارش مقام های اتریشی هویت این نوجوان بازداشت شده را منتشر نکرده اند ولی رسانه های خبری اتریش هویت وی را “مرتکان جی” پسر دو مهاجر ترکیه ای اعلام کرده اند که حدود ۸ سال است در اتریش زندگی می کنند.

این نوجوان ۱۴ ساله روز سه شنبه بازداشت شده ولی هنوز جزییات زیادی در خصوص این پرونده منتشر نشده است. وی مظنون به برنامه ریزی برای اجرای بمب گذاری های متعدد در شهر وین است و ظاهرا داعش ۲۵ هزار دلار به وی برای اجرای این حملات پیشنهاد داده است.

یکی از اهدافی که این نوجوان قصد بمب گذاری در آن را داشته و نسبت به آن اعتراف کرده ایستگاه ” وستبانهوف” وین یکی از شلوغ ترین ایستگاه های این شهر به شمار می رود که روزانه بیش از ۴۰ هزار مسافر از آن استفاده می کنند.

مقام های اتریشی در این خصوص حاضر به توضیح نشده اند که این نوجوان از طریق اینترنت از سوی شبه نظامیان داعش اجیر شده و به وی قول داده شده است که در صورت اجرای این حملات مبلغی را دریافت خواهد کرد.

ولی سخنگوی دفتر دادستان اتریش در این باره تاکید کرده است که این نوجوان ۱۴ ساله تماس ها و روابط مختلفی داشته است. وی افزود: این نوجوان اعتراف کرده است که قصد حمله به مناطق شلوغ و پر ازدحام شهر وین را داشته است.