چرا ایران در کنار آمریکا قرار نمی‌گیرد؟

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، یکی از این موارد، برخی مسائل مطرح شده مبنی بر قرار گرفتن ایران و آمریکا در کنار یکدیگر برای کمک به عراق و امنیت منطقه بوده است به‌گونه‌ای که حتی برخی مقامات ارشد آمریکایی نیز چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند.

در نقطه مقابل جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که برای کمک به عراق نیازی به همکاری با آمریکا و یا واسطه نیست و ایران در صورت اعلام نیاز عراق مستقیما این اقدام را صورت خواهد داد.

حال این سوال مطرح است که چرا ایران و آمریکا نمی‌توانند در باب عراق در کنار یکدیگر قرار گیرند و این طرح از شاکله محکوم به شکست است و ادعای آمریکا مبنی بر رویکرد به ایران صرفا یک فریبکاری است. در پاسخ به این پرسش چند نکته قابل توجه است.

آمریکا یک ماه در قبال کشتارها سکوت کرد، در حالی که ایران از روز اول حمایت از دولت و مردم عراق را اعلام نمود که این خود بیانگر نگاه متفاوت دو کشور به مسائل عراق است.

ایران بر منافع عراق تاکید دارد آمریکا بر منافع فردی خویش ( اوباما می‌گوید ما برای منافع آمریکا وارد عراق می‌شویم که در مناطق شمالی عراق تهدید شده است.)

ایران در کنار مردم عراق است و آمریکا صرفا به دنبال اتباع خود (سخنان اوباما که می‌گوید ما هر جایی که جان اتباعمان تهدید شود وارد می‌شویم.) و یا اعلام حملات آمریکا به داعش توسط ماری هارف پس از خبر کشته شدن خبرنگار آمریکایی و نه هنگامی که هزاران عراقی حتی مسیحیان و ایزدی‌ها کشته شدند.

سابقه تاریخی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور جز کشتار و ظلم هیچ هدفی ندارد حال آنکه ملت ایران و نظام اسلامی مخالف ظالم بوده و در کنار مظلوم هستند. (سابقه استفاده از سلاح‌های ممنوعه و اورانیومی در حمله سال 2003 آمریکا به مردم عراق).

آمریکا محور و ایجاد‌کننده تروریسم از جمله داعش است و ایران قربانی تروریسم.

ایران راهکار حل بحران عراق را عراقی – عراقی می‌داند و آمریکا راهکار را اقدام نظامی آمریکا و ایجاد تفرقه.

ایران بر توان ملت و ارتش عراق تاکید دارد و راهکار مبارزه با تروریسم در عراق را تسلیح و تقویت ارتش عراق می‌داند و آمریکا بر عدم تقویت ارتش عراق و حتی سلطه بر آن با فرستادن مستشار نظامی و ممانعت از پاکسازی فرماندهان وابسته به صدام در ارتش عراق.

ایران بر تحقق رای مردم عراق تاکید دارد و آمریکا بر دولت وابسته و مبتنی بر سهم‌خواهی.

ایران بر یکپارچگی سرزمینی عراق تاکید دارد و آمریکا بر تجزیه و فدرالی شدن عراق ( طرح بایدن بر سه قسمت شدن عراق میان شیعه، سنی و کرد).

ایران از همه طوایف و گروه‌های عراقی از شیعه و سنی گرفته تا کرد حمایت می‌کند اما آمریکا صرفا از کردها و با هدف ایجاد تقابل با دولت مرکزی حمایت کرده است.

نگاه ایران بر استفاده از تمام ظرفیت‌های منطقه برای کمک به عراق است و آمریکا نگاه گزینشی و سوال برانگیز دارد که نمونه آن مخالفت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سوریه در مبارزه با تروریسم است.

ایران صادقانه از تمام ظرفیت‌های خود برای حمایت از عراق استفاده می‌کند در حالی که آمریکا صداقتی ندارد چنانکه همزمان با ادعای مبارزه با تروریسم در عراق به تسلیح معارضان سوری می‌پردازد که تامین‌کننده سلاح تروریست‌ها در عراق هستند.

ایران در کنار ملت و دولت عراق، رژیم صهیونیستی را محور تروریسم در منطقه و عراق می‌داند و آمریکا حامی رژیم صهیونیستی است.

ایران، آمریکا و سیاست‌های استعماری آن را دشمن اول منطقه می‌داند و گروه‌های سلفی و تکفیری را فریب خوردگانی می‌داند که بازیچه سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی شده‌اند حال آنکه آمریکا با برجسته‌سازی نام داعش سعی در پنهان‌سازی نقش بحران‌ساز خود دارد تا به سیاست اسلام‌هراسی ادامه دهد.

آمریکا دشمن مقاومت است و داعش برای مقابله با مقاومت ایجاد شده است و ایران به عنوان رکن اصلی حامی مقاومت شناخته می‌شود.

هدف آمریکا در عراق نسل کشی مسلمانان است چنانکه در ابتدای حملات تروریست‌ها و داعش از آنها با عنوان جهادی نام برده و ایران به عنوان کشور اسلامی نمی‌تواند نسبت به قتل‌عام مسلمانان بی‌تفاوت باشد.
و…

با توجه به این مولفه‌ها به صراحت می‌توان دریافت که هرگز ایران و آمریکا در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند و ادعاهای به ظاهر دوستانه آمریکا در این باب صرفا فریبکاری برای گرفتارسازی ایران در بحران‌های منطقه است و لاغیر.

منبع: سیاست روز