چرا بیشتر نظامیان صهیونیست در جنگ غزه از ناحیه پا مجروح شده اند

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، در میان اخبار درگیری های نظامی در غزه و شلیک موشک های مقاومت به شهرک های صهیونیست نشین یک موضوع توجه رسانه های اسرائیلی را به خود جلب کرده است: اینکه چرا بیشتر نظامیان مجروح شده در حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه، از ناحیه پا هدف قرار گرفته اند.

جالب اینجا است که 15 نفر از این نظامیان به دلیل اصابت گلوله به پاشنه پایشان به مراکز درمانی منتقل شده اند. این در حالی است که به ندرت امکان دارد در میدان جنگ کسی از این ناحیه دچار جراحت شود. برخی سایت های اینترنتی رژیم صهیونیستی با اشاره به این مطلب احتمال داده اند این نظامیان در حین فرار از میدان جنگ توسط نیروهای خودی هدف قرار گرفته اند.

امروز خبر دیگری در مورد نظامیان اسرائیلی توجه رسانه ها را به خود جلب کرد. بنا بر اعلام رادیو اسرائیل حدود 30 نیروی ذخیره ارتش اسرائیل در عملیات زمینی علیه غزه از سوار شدن به نفربرهای قدیمی خودداری کردند. گویا علت این اقدام وحشت این نظامیان از کشته شدن در غزه بوده است زیرا یکی از همین نفربرهای قدیمی یکشنبه گذشته در غزه منفجر شد و سرنشینان آن جان باختند.

روز گذشته نیز رسانه ها از یک فرمان سری ارتش اسرائیل طی سال های دهه 1980 تا 2003 پرده برداشتند. بر این اساس مقامات ارتش رژیم صهیونیستی به خاطر وحشت از به اسارت گرفته شدن نیروهای خود، دستور سری داده بودند در صورت نبود امید برای آزادی نظامیان اسرائیلی از دست نیروهای مقاومت، همقطارانشان آنها را هدف قرار دهند.