چهارمین رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران و عمان برگزار می شود

چهارمین رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران و عمان برگزار می شود

 

 

فرمانده ناوگروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران گفت: چهارمین رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران و عمان در آبهای کشور عمان برگزار می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، ناخدا یکم عبدالهی با اشاره به اینکه ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران در بندر سلطان قابوس مسقط کشور عمان پهلو گرفت، اظهار کرد: این ناوگروه دو روز پیش با هدف شرکت در رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس را ترک کرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: این ناوگروه شامل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB212از نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر 3 از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

فرمانده ناوگروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران افزود: همجواری کشورهای ایران و عمان با تنگه استراتژیک هرمز، عبور کشتی های بسیار از این منطقه و تهدید هایی که برای این کشتی ها وجود دارد نقش مؤثر و اصلی این دو کشور را در ایجاد امنیت منطقه پر رنگ می کند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: بر اساس معاهده سال 1389 بین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و عمان رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی هر ساله در یکی از دو کشور برگزار می شود.

منبع هرمز