چهار تکواندوکار ایران فردا به دیدار رقبای خود می‌روند/ کار دشوار مردانی

با برگزاری مراسم وزن‌کشی و قرعه کشی مبارزات روز دوم رقابتهای تکواندو جایزه بزرگ منچستر، چهار نماینده ایران فردا شنبه به دیدار رقبای خود می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، در ادامه سومین مرحله از رقابتهای کسب امتیاز ورودی المپیک تکواندوکاران در بخش مردان و در دو وزن 58- کیلوگرم و 80- کیلوگرم به دیدار رقبای می‌روند که تیم ملی کشورمان در هر وزن دو نماینده دارد.

در رقابتهای وزن 58- کیلوگرم فرزان عاشورزاده دارنده مدال طلای آسیا و بازی‌های آسیایی در سال 2014 در اولین دیدار با “سرجيو كولب” از آلمان دارنده مدال برنز مسابقات قهرماني اروپا مبارزه خواهد کرد و در صورت پیروزی، در دیداری سخت “تاييمون چا” از كره‌جنوبي قهرمان جهان در سال 2013 را پیش رو خواهد داشت.

در همین وزن و در آن سوی جدول، هادی مستعان دیگر تکواندوکار کشورمان ابتدا با “شواي ژائو” از چين دارنده مدال برنز مسابقات قهرماني جوانان جهان رقابت می‌کند و در صورت برتری باید با برنده دیدار “في پيرس” از انگليس و “مارسيو فريرا” از برزيل (دارنده مدال طلاي قهرماني امريكا) مبارزه کند. در این وزن 28 تکواندوکار حضور دارند.

در وزن 80- کیلوگرم نیز تیم ملی ایران دو قهرمان بازی‌های آسیایی را به میدان رقابت فرستاده است. مسعود حجی‌زواره در نخستین گام به مصاف “هنریکه مورای” از برزیل می‌رود و در صورت پیروزی مبارزه‌ای سخت را پیش رو دارد و باید با “لوتالو محمد” از انگلیس نفر سوم رنکینگ المپیک و دارنده مدال برنز المپیک لندن و قهرمان اروپا رقابت کند.

در همین وزن مهدی خدابخشی ابتدا با “اوساما” از تونس دیدار می‌کند و در صورت پیروزی رو در روی برنده دیدار “ماکسیم رافالوویچ” از ازبکستان و “توران مایزروی” از فرانسه دارنده 2 مدال برنز گرندپریکس و نایب قهرمان اروپا قرار می‌گیرد. در این وزن 28 تکواندوکار رقابت خواهند کرد.

اما امروز در شروع این مسابقات تکواندوکاران در بخش مردان و در وزن 80+ کیلوگرم به روی “شی هاپ چانگ” رفتند که سجاد مردانی تنها نماینده کشورمان در این وزن در اولین گام به مصاف “پیوتر هاتوسکی” از لهستان (دارنده 3 مدال برنز قهرمانی اروپا) رفت و با نتیجه 7 بر 2 به برتری رسید تا راهی مرحله دوم شود.

تکواندوکار سنگین وزن کشورمان، در ادامه باید با “علی ساری” از ترکیه مبارزه کند. این نماینده کشورمان در صورت برتری مقابل حریف ترک خود در مرحله یک‌چهارم به احتمال فراوان در یک مبارزه سخت باید با “کارلومولفتا” دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن از ایتالیا پیکار کند.

این دوره از مسابقات با حضور 237 تکواندوکار از 56 کشور در سالن مرکزی شهر منچستر آغاز شده و تا روزر یکشنبه ادامه خواهد داشت.