کارگران بیکار چشم انتظار استیضاح وزیر/ اجتماع بیکاران غیربومی در میادین شهر پارسیان

روزانه دهها کارگر غیربومی در میادین اصلی شهر پارسیان برای یافتن کار جمع می شوند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ یکی از مشکلات این روزهای کشور، مشکل بیکاری است و دولت نیز، با توجه به وعده ها و شعارهایی که تاکنون داده، نتوانسته به صورت جدی با این معضل اجتماعی مقابله کند.

 

روزانه دهها کارگر بیکار غیربومی از اقصی نقاط کشور در میادین اصلی شهر پارسیان در پی یافتن یک کار مناسب هستند تا بتوانند یک لقمه نان حلال بر سر سفره خانواده خود بگذارند.

 

با توقف یک خودرو در کنار خیابان چندین نفر از این کارگران بخت برگشته به سمت راننده هجوم برده تا شاید راننده، یکی از آنها را برای انجام کار خود برگزیند و اینگونه تصاویر زیبنده شهری چون پارسیان نخواهد بود.

 

این روزها با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و عیدنوروز، همه در تب و تاب خرید شب عید خود هستند اما کارگران جمع شده در میادین اصلی شهر پارسیان، همچنان امیدوار به یافتن یک کار هستند تا بتوانند با دستی پر به شهر و دیار خود بازگشته و شرمنده خانواده خود نباشند.

 

چند روزی است که زمزمه استیضاح وزیر کار وتعاون، در اخبار و رسانه ها به گوش می رسد و دولت نیز استیضاح وزیران را حق قانونی نمایندگان مجلس دانسته، اما در این نقطه از شهر پارسیان، این کارگران ناامید چشم انتظار استیضاح وزیر کار هستند تا با جایگزینی فردی دیگر روزنه ای از امید در آنها زنده شود.

 

با توجه به ایجاد منطقه ویژه صنایع انرژی بر در غرب شهرستان و همجواری با قطب انرژی خاورمیانه و جهان(پارس جنوبی)اما تاکنون مسئولین شهر نتوانسته اند مشکلات بیکاری جوانان خود را حل و فصل کنند و کارگران غیربومی و همچنین اتباع بیگانه، سربار همه مشکلات شده اند.