کاهش تصادفات و سرقت در ایام نوروز

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کاهش 22درصدی تصادفات و همچنین کاهش 4درصدی سرقت‌‌ها در ایام نوروز امسال در استان خبر داد.

139210041521413991802583 300x210 کاهش تصادفات و سرقت در ایام نوروز

 

 

به گزارش خبرگزاریپارسیان از بندرعباس به نقل از تسنیم، سردار رضا محمدی‌یگانه در نشستی خبری که در محل قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی هرمزگان واقع در پارک دولت بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: در طرح نوروز 93 که از 28 اسفندماه 92 آغاز شده، تا پایان دوم فروردین‌ماه شاهد کاهش 22درصدی تصادفات بوده‌ایم.
وی از کاهش 43درصدی فوت ناشی از حوادث رانندگی دراین مدت خبر داد و افزود: همچنین تعداد مصدومین حوادث رانندگی تا پایان دوم فروردین‌ماه، 6در صد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه این آمار مربوط به جاده‌‌‍‌‍‌های برون‌شهری و دورن‌شهری است، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز، مجموع سرقت‌ها در استان 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
محمدی‌یگانه تصریح کرد: سرقت خودرو 34درصد، سرقت داخل خودرو 11 درصد و کیف‌قاپی 18 درصد در مدت 28 اسفندماه سال گذشته تا پایان دوم فروردین‌ماه کاهش داشته است.
وی گفت: همچنین سرقت موتورسیکلت 17 درصد، سرقت اتومبیل 100 درصد و سرقت منزل نیز شاهد کاهش آن بوده‌ایم.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ایجاد امنیت و نظم در جامعه پیش از ایام نوروز، بیان کرد: قبل از ایام نوروز، طرح‌های مختلفی با هماهنگی دستگاه قضایی انجام داده‌ایم.
وی افزود: در یکی از این طرح‌ها، با هماهنگی دستگاه قضایی افرادی که تحت تعقیب و پیگرد قانونی بودند دستگیر شده‌اند که همین مسئله تاثیر قابل تأملی در ایجاد امنیت گذاشته است.
محمدی‌یگانه با تاکید براینکه هرچه هماهنگی میان ناجا و دستگاه قضایی بیشتر باشد، امنیت افزایش می یابد، تاکید کرد: در ایام نوروز، 10هزار نفر مشغول تامین انضباط ترافیکی هستند و در مجموعه پلیس راهور، 100گشت در تمامی راه‌‌های اصلی، فرعی و روستایی و غیره مشغول انجام وظیفه هستند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نزدیک به همین تعداد نیز نیرو در درون شهرها مقررات را اعمال می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود 100گشت نیروی پلیس نیز در داخل شهرها مشغول فعالیت و ایجاد انضباط ترافیکی هستند، اظهار کرد: امسال با تغییر تاکتیک، نیروها را به جای استقرار در پایگاه‌ها، بصورت گشت‌زنی به کار گرفته‌ شده‌اند.
محمدی‌یگانه با بیان اینکه مجموعه فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در نوروز 2 سال گذشته با کاهش جرائم و آمارها روبرو بوده است، خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده آن است که این مجموعه دارای برنامه بوده و با جدیت کارها را دنبال ‌می‌کند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان درباره جلوگیری از ورود اتباع بیگانه به استان، اظهار کرد: در سال 92 تعداد 22هزار تبعه غیرمجاز بیگانه در استان فقط توسط مجموعه فرماندهی انتظامی استان هرمزگان دستگیر شده‌اند و این آمار باتوجه به فعالیت سایر ارگان‌ها از جمله مرزبانی استان است.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز 296 تبعه غیرمجاز که بیشتر افاغنه هستند نیز دستگیر شده‌اند.

منبع هرمز