کتاب «جهان مسطح است» منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، کتاب « جهان مسطح است » با روشی علمی به موضوع جهانی شدن و توسعه گرایی، که وجه غالب و شاخصه ی نظام بین الملل کنونی است و تغییری بنیادی در مبانی مشروعیت نظام های سیاسی پدید آورده پرداخته است .

در مقدمه کتاب آمده است دستیابی به توسعه یافتگی و ارتقای جایگاه یک کشور در سلسله مراتب نظام بین الملل امری برون گرایانه است که در تعامل گسترده با دنیا به ثمر می نشیندو در عصر جهانی شدن برای تحقق اهداف کلان ملی، ایجاد تعاملی پویا و هم افزا میان دو سطح داخلی )ملی( و خارجی )بین المللی( ضروری است.

در این کتاب بر این نکته تاکید شده که ایران با خصوصیات ژئوپلیتیکی خود نمی تواند از این تحولات فارغ و منفک باشدو پیشرفت کشور درتعامل با جهان به ثمر خواهد نشست و از این طریق می توان نسبت به تأمین منابع و ثبات لازم اقدام نمود.

بر این اساس مدیریت شهری در عصر جهانی شدن نیازمند شناخت توأمان ضروریات داخلی و الزامات بین المللی در مسیر توسعه ی ملی است. از این رو مدیران و برنامه ریزان مسائل شهری باید با درک اهداف و راهبردهای کلان ملی از یک سو و فرصت ها، امکانات و محدودیت های بین المللی از دیگر سو از طریق ایجاد تعامل سازنده میان این دو سطح، به فرایند تحقق توسعه ی ملی یاری رسانند.

کتاب ‘جهان مسطح است ‘تصویری جامع نگر از روندهای جهانی در قرن بیست و یکم ارائه کرده و به صورت عینی و عملی، چگونگی نقش را در عرصه ی جهانی شدن تبیین کرده است و محتوای آن می تواند مورد استفاده طیف گسترده ای از علاقه مندان جهانی شدن، مسائل شهری، روابط بین الملل و … قرار گیرد.

کتاب ‘جهان مسطح است ‘ اثر توماس ال فریدمن و ترجمه مسعود موسوی شفائی توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به چاپ رسیده است.