کسائیان : مدیرعامل خبرگزاری مهر تبرئه شد

کسائیان :

 

 

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات گفت: مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر با اکثریت آراء اعضاء هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته نشد.

“علی اکبر کسائیان” در گفتگو با خبرنگاری پارسیان به نقل از باشگاه خبرنگاران، در مورد روند برگزاری جلسه دادگاه مطبوعات اظهارداشت: صبح امروز یکشنبه (28 اردیبهشت ماه)‌ دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر و مدیر مسئول ماهنامه “چشم انداز ایران” در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی “سیامک مدیر خراسانی” برگزار شد.

وی با اشاره به پرونده ماهنامه چشم انداز افزود: مدیر مسئول و نویسنده مقاله اتهاماتی در سه مورد مشترک داشتند که شامل، نشر مطالب خلاف موازین اسلامی،‌ اهانت به دین مبین اسلام و تلاش برای مرزبندی و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی بود.

کسائیان ادامه داد: دادگاه پس از بررسی موارد اتهامی با اکثریت آراء متهمان را در زمینه نشر مطالب خلاف موازین اسلامی مجرم شناخت.

وی تصریح کرد: در مورد اهانت به دین مبین اسلام هیات منصفه مطبوعات با اکثریت آراء متهمان را مجرم ندانست.

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات افزود: هیات منصفه با اکثریت آراء متهمان را برای اتهام تلاش برای مرزبندی و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی مجرم ندانست، ضمن این که اعضاء هیات منصفه به اتفاق آراء مدیر مسئول چشم انداز را مستحق تخفیف ندانسته و نویسنده مقاله مذکور را نیز با اکثریت آراء مستحق تخفیف ندانست.

کسائیان در تشریح موارد دیگری که در دادگاه امروز رسیدگی شده است، اظهارداشت: پرونده مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر با شکایت دادستانی تهران و به اتهام انتشار جریان محاکمه غیر علنی و حکم غیر قطعی صادره و نشر مطالب خلاف واقع تشکیل شده بود که هیات منصفه در هر دو مورد اتهامی متهم را مجرم تشخیص نداد.

وی ادامه داد:‌ مدیر مسئول سابق مهر به اتهام انتشار محاکمه غیر علنی دادگاه کهریزک با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد.

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات خاطرنشان کرد:‌ هیات منصفه مطبوعات متهم را در مورد دوم و سوم اتهامی مجزم ندانست.