کشت محصولات پاییزه در هرمزگان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری  پارسيان ، کوروش صادقی،  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : کار آماده سازی در بیش از 79 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان هرمزگان برای کشت پاییزه انجام شده است و کار کشت محصولاتی همچون سبزیجات و علوفه در استان آغاز شده است.

وی نصریح کرد: قرار است امسال محصولات مختلف از جمله گندم ،پیاز ، گوجه فرنگی ،کلزا و سایر محصولات سبزی و صیفی در زمینهای کشاورزی استان در فصل پاییز کشت شود؛ این محصولات بیشتر در شهرهای بندرعباس،میناب، حاجی آباد و رودان کشت می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان زمان کشت محصولات پاییزه دراستان را از مهر تا دی ماه اعلام و خاطر نشان کرد:در سال گذشته 87هزار هکتار به کشت محصولات پائیزه اختصاص داده شد که پیش بینی می شود امسال سطح زیر کشت هزار هکتار کاهش یابد.

مهندس کوروش صادقی گفت: امسال کشت به منظور کاهش هزینه های تولید و افزایش تولید محصولات با رعایت الگوی کشت صحیح انجام می شود.

ارائه راهکارهای کارشناسی کشت مناسب،تامین کود مورد نیاز کشاورزان ، اجرای طرحهای کاهش مصرف و توزیع بذر اصلاح شده از جمله خدماتی است که به کشاورزان در این فصل ارائه می شود.