کلنگ زنی دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی در پارسیان /28 هزار نفر تحت پوشش خدمات درمانی قرار می گیرند

رئیس شبکه بهداشت ودرمان پارسیان از ایجاد دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری خبر داد و گفت: با ایجاد این دو مرکز 28 هزار نفر تحت پوشش خدمات درمانی قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛آمنه ماجدی رئیس شبکه بهداشت و درمان پارسیان در حاشیه مراسم کلنگ زنی دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری در شهرهای پارسیان وکوشکنار در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت توجه به حوزه درمان است و نگاه ویژه به حوزه سلامت از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری بود که در دولت یازدهم با اجرای طرح تحول نظام سلامت محقق شد.

 

ماجدی طرح تحول سلامت را برقراری عدالت در حوزه سلامت دانست وگفت:طرح تحول سلامت نمونه ای آشکار از عدالت در ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی به نیازمندان بوده که دستاوردهای مناسبی در مناطق محروم وکمتر توسعه داشته است.

 

رئیس شبکه بهداشت ودرمان پارسیان افزود:کلنگ مرکز خدمات جامع سلامت شهر پارسیان در مساحت 500 مترمربع و با مبلغی بالغ بر 600 میلیون تومان زده شد که این مرکز می تواند جمعیتی بالغ بر به 22 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.

 

وی جمعیت تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت شهر پارسیان را ترکیبی از دو جمعیت شهری وروستایی دانست و ادامه داد:14620 نفر از جمعیت شهری و 7795 نفر نیز از جمعیت روستایی شامل روستاهای عمانی،برکه دکا،میلکی،فومستان،خلف،قاسمعالی وروستاهای قمر وسیاری تحت پوشش این مرکز قرار می گیرند.

 

ماجدی همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شهرکوشکنار را نیز در زیر بنای 500 مترمربع و اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان عنوان وتصریح کرد:این مرکز جمعیتی بالغ بر 5500 نفر را تحت پوشش قرار می دهد که روستاهای تمبو شمالی،تمبوجنوبی،فارسی،اکبری،سروباش،غورزه و مرکز شهر کوشکنار را شامل می شود.

 

رئیس شبکه بهداشت ودرمان پارسیان خاطرنشان کرد:ساخت این مراکز جزء پروژه های 50-50 استانی است که 50 درصد اعتبارات را وزارت بهداشت و 50 درصد دیگر از محل اعتبارات استانداری فراهم می شود.