کود مرغی در پارسیان رونق کشاورزی یا معضلی بهداشتی!/ تنفس در هوای شرجی با بوی کود مرغی

استفاده از کود مرغ یکی از معضلاتی است که طی چند سال اخیر، توسط برخی از کشاورزان در پارسیان، مردم این شهر را در هوای گرم وشرجی با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ استفاده از کود مرغ یکی از معضلاتی است که طی چند سال اخیر، توسط برخی از کشاورزان در پارسیان، مردم این شهر را در هوای گرم و شرجی با مشکل مواجه کرده است، از طرفی بوی بد این کودها باعث شده مردم انتقاد شدیدی از برخی ادارات به خاطر سوء استفاده یک عده افراد سودجو از این کودها داشته باشند.

 

همجواری زمینهای کشاورزی با منازل مسکونی و شرجی بالای هوا، به خصوص در شب، بوی کود نه تنها در کوچه و خیابانها بلکه در درون اتاقها نیز نفوذ می کند تا نفس کشیدن برای مردم عادی به ویژه برای بیماران تنفسی به مشکلی حاد بدل شود.

 

از نکات جالب توجه، بنرهای تبلیغاتی که در شرقی ترین و غربی ترین نقطه شهرستان به صورت نمادین زده شده است، هم نتوانسته جلوی ورود کودهای مرغی به شهرستان را بگیرد.

 

انعکاس چندین باره این مشکل در سالیان متمادی و عدم تصمیم گیری جامع و تصویب دستورالعملی مشخص از سوی دستگاه های متولی از یک سو و عدم برخوردی قاطع با مسببان به منظور رفع این معضل در پارسیان نشانگر کندی دستگاه های متولی در تصمیم گیری و مواجهه با مشکلات است.

 

محمد یکی از شهزوندان پارسیانی با بیان اینکه کودهای مرغی استفاده شده در مزارع کشت گوجه‌فرنگی باعث افزایش مگس در منطقه شده است، اظهار کرد: مسئولان مربوطه باید در خصوص نحوه استفاده از کودهای مرغی به کشاورزان آموزش‌های لازم ارائه دهند و در صورت عدم رعایت آن توسط کشاورزان با افراد خاطی برخورد قانونی صورت گیرد.

 

مهدی دیگر شهروند پارسیانی با انتقاد از عملکرد برخی ادارات در شهرستان گفت: به دلیل استفاده بی رویه از کودهای مرغی، بوی بد آرامش را از شهروندان گرفته و نمی توان به راحتی نفس کشید.

 

وی افزود:کودهای مرغی مگس های بی شماری را به سمت این شهر کشانده که ممکن است شهروندان دچار بیماری هایی نیز شوند .