گرد و غبار بی توجهی بر پیکر صنایع دستی پارسیان/ بازارفروش، چالش پیش روی صنعتگران

علاوه بر اینکه تولید کنندگان صنایع دستی در پارسیان مورد بی مهری قرار گرفته اند، نبود یک بازار مناسب جهت فروش محصولات نیز، برمشکلات آنها افزوده است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ صنایع دستی هنر و صنعتی است که بیانگر خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی هر شهر و دیاری است  و در توسعه صنعت گردشگری نقش عمده ای را ایفا می کند و همچنین می تواند به عنوان یک منبع مهم اقتصادی نیز برای آن منطقه محسوب شود.

 

در این میان شهرستان پارسیان با توجه به فراوانی هنرمندان و صنعتگران عرصه صنایع دستی، و تنوع در تولید این محصولات، اما برخی از این محصولات و تولیدات به دلیل نداشتن بازار مناسب و بی توجهی و بی مهری برخی دست اندرکاران، گرد و غبار آن را فراگرفته و خاک می خورد.

 

یکی از بانوان پارسیانی که سال هاست در عرصه هنرهای تجسمی فعالیت می کند، در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، اظهار داشت: 8 سال در عرصه هنرهای تجسمی فعایت می کنم اما تاکنون هیچ مرجعی جهت صدور مجوز به این هنر اقدام نکرده است.

 

وی با ابراز گلایه از عدم وجود مکان مناسب جهت آموزش های این رشته، گفت: برای آموزش های هنرهای تجسمی در این شهر، هیچ گونه مکان مناسب یا تخصصی ویژه صنعتگران وجود ندارد و برای آموزش های این رشته باید مساجد را برگزید.

 

دیگر بانوی صنعتگر پارسیانی که در عرصه هنرهای دستی مانند سوخته نگاری تکنیک روی شیشه و … فعالیت می کند از بی مهری برخی مسئولین گلایه می کند و می گوید: 4 سال از فعالیتم در این عرصه می گذرد اما فعالیت و تولیدات خود را بدون داشتن هرگونه مکانی مناسب در معرض دید عموم قرار می دهیم.

 

وی ادامه داد: در هفته صنایع دستی برای 10 روز عرضه محصولات خود، بیش از 1 میلیون تومان هزینه اجاره پرداخت کرده ایم، که به هیچ وجه جوابگوی فروش و درآمد نخواهد بود.

 

این بانوی صنعتگر، تصریح کرد: 4 سال از بهترین روزهای زندگی را صرف تولید صنایع دستی کرده ام، اما متأسفانه هیچ حمایت و توجهی از سوی مدیران به این تولیدات نمی شود.

 

وی، بی توجهی را عامل فراموشی صنایع دستی عنوان کرد و افزود: برخی از آثار صنایع دستی شهرستان در پی بی توجهی و کم اهمیت جلوه دادن رو به فراموشی است و بانوان کمتری دیگر میل و رغبت به این عرصه نشان می دهند.

 

این بانوی صنعتگر، با اشاره به اینکه بازار مناسبی جهت فروش محصولات وجود ندارد، گفت: تا زمانی که هنرمندان تولیدات خود را نتوانند به فروش برسانند انگیزه ای جهت خلق آثار جدید برایشان باقی نمی ماند و تولید این آثار با رکود مواجه می شود.