گروهک تروریستی القاعده حمایت خود را از داعش اعلام کرد

گروهک تروریستی القاعده در شبه جزیره عربستان در بیانیه ای با اعلام همبستگی با گروهک تروریستی – تکفیری ‘داعش’، حمایت خود را از این گروهک اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، القاعده با صدور بیانیه ای ضمن اعلام همبستگی با گروهک ترورییستی – تکفیری داعش به دلیل حمله هواپیماهای خارجی به آن، خواستار به فراموشی سپردن اختلاف خود با این گروه شد.

در این بیانیه که طرفداران گروهک تروریستی داعش امروز (جمعه) آن را در اینترنت منتشر کردند، آمده است: ائتلاف جهانی اقدام به حمله سختی در عراق و شام به ویژه به برادران ما در داعش کرد و بدون رعایت حرمت ها، مواضع آن ها را بمباران و شماری از آنان را به قتل رساند، دشمنان وقتی دیدند حملات هوایی شان ثمر بخش نیست، بحث حملات زمینی را پیش کشیدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما تاکید می کنیم که در این حمله جهانی به برادران خود کمک می کنیم و ما در این کارزار، دشمن دشمنان برادرانمان هستیم و تاکید می کنیم جنگیدن با برادرانمان حرام است، ما از همه مجاهدان (البته از نوع تروریست) می خواهیم اختلافات خود را فراموش کنند و جنگ میان خود را متوقف نمایند.

این بیانیه می افزاید: ما تاکید می کنیم هر فرد که می تواند به آمریکایی ها ضربه نظامی و اقتصادی و رسانه ای بزند، باید این کار را انجام دهد زیرا آمریکایی ها خود فرمانده این جنگ هستند.

برخی کارشناسان تاکید می کنند که حملات آمریکا و ائتلاف علیه مواضع داعش به در عراق و سوریه نمایشی است و به همین دلیل است که این ائتلاف تاکنون کاری از پیش نبرده است و حتی برخی می گویند گروه داعش و امثال آن در دامن خود کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه پرورش یافته است.

نخست وزیر عراق نیز امروز در خصوص حیله های گروه های تروریستی و جنگ روانی و تبلیغاتی آن ها هشدار داد.

برخی کارشناسان می گویند گروه های تروریستی در کنار جنگ های میدانی، توجه ویژه ای به جنگ روانی و تبلیغاتی دارند به گونه ای که نخست وزیر عراق گفت: 70درصد جنگ کنونی ما با دشمنان جنگ روانی و تبلیغاتی است.