گزارش؛ شورایی که با موتورسیکلت پیگیر مشکلات روستاست/ درهای توسعه به روی روستای خوضو بسته شده است

روستای خوضو در غرب پارسیان با مشکلات عدیده ای روبروست که شورای روستا با موتورسیکلت پیگیر این مشکلات است.

 

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر، روستای خوضو با ۴۰ خانوار و جمعیت ۲۰۰ نفری در ۵ کیلومتری غرب شهر پارسیان واقع شده است که دارای یک شورای پیگیر است و مدیران را به چالش کشیده است.


ماندنی شریفی، عضو شورای روستای خوضو همه مسئولان شهرستانی و استانی او را می شناسند، فردی که با موتور سیکلت و کاغذهای زیر بغل زده خود همواره چالشی پیش روی مسئولان بوده و مشکلات روستای خود را پیگیر است.

 

شریفی تاکنون هر چه کاغذهای خود را به مسئولان تحویل داده یا نخوانده اند یا هم بعد از مطالعه آن را امحا کرده اند، این اقدامات برآن شد که شریفی از مسئولان قطع امید کند و مطالبات خود را از رسانه ها پیگیر باشد.

 

درهای توسعه بر روی روستای خوضو بسته است

وی، با بیان اینکه درهای توسعه به روی روستای خوضو بسته شده، تاکید کرد: ما مخالف طرح ملی نیستیم اما مسئولان نیز حقوق شهروندی ما را رعایت کنند. این روستا توسط دکل فشار قوی برق، خط انتقال گاز، رودخانه فصلی و دره های عمیق محاصره شده و چاره ای جز مهاجرت نداریم.

 

عضو شورای اسلامی روستای خوضو، ادامه داد: دکل فشار قوی با دو خط ۱۳۲ کیلو ولت و ۴۰۰ کیلو ولت که بزرگترین خط انتقال برق است در حریم روستا و حد فاصل ۳۶ متری منزل مسکونی قرار گرفته که دارای اثرات منفی میدان مغناطیسی، صاعقه می باشد و در صورت سقوط آن با توجه به ارتفاع زیاد خطرات جبران ناپذیری روستا را تهدید می کند.

 

شریفی خطاب به استاندار هرمزگان، تاکید کرد: آقای استاندار چندین بار به شما مکاتبه کرده و تلفنی مشکل روستا را مطرح کرده ام اما تاکنون اقدامی نشده است، مردم این روستا به خاطر نداشتن زمین مهاجرت کرده اند، در صورتی که امام راحل می فرمودند به مشکلات روستاها رسیدگی کنید.

زمین جهت ساخت منزل در روستا وجود ندارد

 

طاووسی، یکی از روستائیان نیز با ابراز ناراحتی از وضعیت نامناسب روستا و نداشتن زمین جهت فرزندان خود، گفت: خطوط برق، گاز، رودخانه و دره های عمیق اطراف روستا را احاطه کرده اند و جایی برای توسعه روستا و ساخت منزل وجود ندارد.

 

در مسیر خط انتقال گاز ۶۰ قطعه زمین از بین رفت

اسماعیل محمدی، دهیار روستای خوضو نیز در گفتگو با خبرنگار ما از مشکلات عدیده روستا گفت و تصریح کرد: حدود ۵ سال است که از دستگاههای زیربط و استان پیگیر محصور شدن روستا هستیم اما تاکنون به جایی نرسیده ایم.

 

محمدی، با بیان اینکه برای جوانان جهت ساخت منزل زمینی وجود ندارد، عنوان کرد: ۱۰ قطعه زمین هم جهت ساخت و ساز منزل مسکونی وجود ندارد این در صورتی است که در زمان ایجاد خط انتقال گاز، حدود ۶۰ قطعه زمین از بین رفت و این یعنی که ۶۰ نفر از داشتن زمین جهت زندگی محروم شدند.