گزارشی از یک نقض حقوق بشر در آمریکا 17 گلوله فقط برای تخلف رانندگی/ چرا اتحادیه اروپا قطعنامه صادر نمی کند؟

گزارشی از یک نقض حقوق بشر در آمریکا

17 گلوله فقط برای تخلف رانندگی/ چرا اتحادیه اروپا قطعنامه صادر نمی کند؟

17 گلوله فقط برای تخلف رانندگی/ چرا اتحادیه اروپا قطعنامه صادر نمی کند؟

با توجه به صدور قطعنامه اتحادیه اروپا علیه ایران در خصوص نقض حقوق بشر در ایران می توان به خوبی دریافت حقوق بشر امروز ساخته و پرداخته قدرت هایی است که برای رسیدن به خواسته های شوم خود از طریق آن ملت های دیگر را مستعمره خویش می کنند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از دانا، چندی پیش در خبرها آمده بود که زن راننده ای در جلوی چشمان کودکش به ضرب گلوله پلیس آمریکا کشته شده است.

آنچه خود آمریکایی ها در مورد علت این حادثه می گویند، تمرد وی از قانون است، آنها می گویند که وی قصد داشته تا از مانع امنیتی اطراف کنگره عبور کند.

پلیس فدرال و ماموران سرویس مخفی در واشنگتن روز پنجشنبه درعملیاتی غیرمعمول به تعقیب و گریز با میریام کری Miriam Carey زن سیاهپوست ۳۴ ساله در محوطه‌ای حدفاصل کاخ سفید تا کنگره پرداخت و هفت گلوله به سمت وی شلیک کرد.
بنابر ادعای پلیس آمریکا میریام کری از استمفورد کانکتیکات سوار برخودرو وارد محوطه ماشین رو منتهی به کاخ سفید شد و پس از کوبیدن خودرو به برخی از موانع، دنده عقب گرفت که پلیس را به عملیات تعقیب و گریز واداشت .
در این عملیات غیرمعمول افسران و عوامل پلیس کنگره و نیروهای امنیتی امریکا در مجموع دستکم ۱۷ گلوله به سوی خودرویی که کری و دختر یکساله‌اش نیز در آن بود شلیک کردند.

آنچه که مهم است این حادثه در سکوت محض مسئولین آمریکایی صورت گرفت و هیچ کدام از مقامات آمریکایی حتی این موضوع را محکوم نیز نکردند.

نکته جالب توجه این است که گزارش کالبدشکافی میریام کری روز دوشنبه منتشر شد که طبق این گزارش 1 گلوله به سرو 4 گلوله به ناحیه گردن و شانه او اصابت کرده است.

همچنین خانواده او به دلیل خشونت بیش از حد از افسر درگیر در تیراندازی شکایت کرده اند که تاکنون به شکایت آنها رسیدگی نشده است.

وکیل خانوادگی میریام کری نیز اعلام کرد: او در هنگام رانندگی تحت تاثیر الکل یا مواد مخدر نبوده است.

با گذشت  تقریبا 9 ماه از این ماجرا و مشخص شدن نتایج پزشکی قانونی و تحقیقات که زن جوان قصد حمله به کنگره را نداشته است، هنوز پرونده آن در وضعیت نامعلومی است و کسی پلیس آمریکا را به قتل این زن متهم نکرده است.

اگر بخواهیم خبر فوق را کمی عوض کنیم و به جای آمریکا از کلمه ایران استفاده کنیم چه اتفاقی می افتد؟ شاید در یک لحظه تعداد زیادی از مردم در صفحه های فیس بوک و توئیتر خود تصاویر این زن را منتشر می کردند و رئیس جمهور آمریکا مضطربانه از وضعیت اسف‌بار حقوق بشر در ایران سخن می گفت.

و این ماجرا بنایی می شد برای اتخاذ تحریم های جدید علیه ایران….

با توجه به صدور قطعنامه اتحادیه اروپا علیه ایران در خصوص نقض حقوق بشر در ایران و همچنین نگرانی های اخیر آنها از این موضوع، همچنین بی توجهی به اتفاقاتی از قبیل اتفاقات فوق در غرب، می توان به خوبی دریافت حقوق بشر امروز ساخته و پرداخته قدرت هایی است که برای رسیدن به خواسته های شوم خود از طریق آن ملت های دیگر را مستعمره خویش می کنند.