یک فعال رسانه‌ای: انتشار اخبار غیرصحیح جامعه را ملتهب میکند/ لزوم ایجاد وحدت میان رسانه های استان

 

یک فعال رسانه‌ای:

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان گفت: وحدت و همدلی میان رسانه‌های استان می‌تواند موجب رفع بسیاری از مشکلات شود. ع پاکزاد به گزارش پایگاه خبری  پارسیان، مسعود پاکزاد، سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌المللی استانداری هرمزگان در گفتگویی با مدیر پایگاه خبری هرمز اظهار کرد: فعالین رسانه‌ای استان و […]

IMG 46971 300x236 انتشار اخبار غیرصحیح جامعه را ملتهب میکند/ لزوم ایجاد وحدت میان رسانه های استان

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان گفت: وحدت و همدلی میان رسانه‌های استان می‌تواند موجب رفع بسیاری از مشکلات شود. ع

پاکزاد

به گزارش پایگاه خبری  پارسیان، مسعود پاکزاد، سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌المللی استانداری هرمزگان در گفتگویی با مدیر پایگاه خبری هرمز اظهار کرد: فعالین رسانه‌ای استان و مجموعه رسانه‌ای استان نقش بسیار موثری در فضاسازی برای انجام کارهای بزرگ دارند.

وی افزود: رسانه‌ها باید با درک صحیح شرایط، به نشر اخبار دقیق از اتفاقات جامعه بپردازند، چرا که انتشار مطلب غیرصحیح و غیرواقعی در مسائل مختلف سیاسی، امنیتی، اجتماعی و غیره می‌تواند جامعه را ملتهب کند.

سرپرست اداره‎کل روابط عمومی استانداری هرمزگان با تاکید براینکه وحدت لازمه کار رسانه‌ها است، تصریح کرد: وحدت و همدلی میان رسانه‌های استان می‌تواند موجب رفع بسیاری از مشکلات شود.

پاکزاد بیان کرد: از رسانه‌های استان انتظار می‌رفت انتشار شایعات اخیر درخصوص مسائل امنیتی و همچنین مسائل مربوط به استاندار و برخی دیگر از موارد را پیگیری می‌کردند، چرا که بررسی دقیق و انتشار حقیقت می‌تواند در شفاف‌سازی مسائل تاثیرگذار باشد.

مرتضی پیروی‌منش نیز دراین گفتگو اظهار کرد: آگاه‌سازی، نیاز اولیه یک نظام مردمی است و باید باور داشته باشیم که هر حرکتی از رسانه‌های سالم به نفع مردم استان و کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر جایگاه برخی از رسانه‌های استان درحال خدشه‌دار شدن است، افزود: نمود این مسئله در نبود تحلیل‌های قوی، گزارشات، یادداشت‌ها، میزگردها و گفتگوهای قوی ازجمله آنان در هرمزگان مشخص می‌شود.

پیروی‌منش با تاکید براینکه رسانه سالم و موافق نظام برای استان و حتی در سطح کشور یک مقوله تشریفاتی نیست، ادامه داد: افزایش رسانه‌ها، تنوع آنها و افزایش سطح کیفیت کار جزو کارهای اساسی است که مدیران رسانه‌ای و روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری باید به آن بیشتر بپردازند.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ایجاد وحدت و انسجام از اقدامات اصولی و درست است و اگر در مسیر رشد و تعالی رسانه‌ها اشتباهاتی وجود دارد که قطعا وجود دارد، باید تصحیح شود.

وی با اظهار اینکه متاسفانه بعضی از ما سهوا به اهداف برخی رسانه‌های معارض دامن می‌زنیم، گفت: به عنوان مثال، مساله انتشار شایعه در ارتباط با باند موسوم به خفاش شب در بندرعباس و همچنین انتشار مطالبی کذب به نقل از استاندار هرمزگان خطاب به مردم شریف استان، ازجمله مواردی بود که با بزرگنمایی همراه شد.

پیروی‌منش با اشاره به اینکه ضعف‌های رسانه‌ای را باید بپذیریم و بدنبال راه حل آنها باشیم، اظهار کرد: در صورت وحدت و برجسته نمودن مشترکات و اصول که همه به آن پایبند هستیم و گاها در شیوه رسیدن به اصول اختلاف نظرهایی وجود دارد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

منبع هرمز