یک نفر جلوی قیمت صعودی مرغ در پارسیان را بگیرد/ بازار از دست مسئولین گریخته است

قیمت مرغ آنچنان روند صعودی در پیش گرفته که مسئولین هم توان توقف آن را ندارند.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ خانواده های طبقه متوسط و پایین از گوشت مرغ به عنوان تنها گوشت سبد خانوار بهره می بردند تا اینکه با افزایش سرسام آور قیمت آن، این قشر از جامعه از خریدن مرغ هم ناامید شده اند.

 

بعد از حذف برنج، گوشت قرمز، روغن و… از سفره های مردم، این بار نوبت به مرغ رسیده که مسئولین بی تدبیر بتوانند سفره های اقشار کم درآمد و ضعیف را خالی کنند.

 

این روزها دست برای خرید هرچه که می بریم و علت افزایش قیمت آن را جویا می‌شویم، بهانه افزایش قیمت دلار است که قد علم می‌کند، اما استثنائاً این بار قیمت دلار کاهش پیدا کرد، ولی قیمتی پایین نیامد، و این توجیهات بی سروته مسئولین است که مرغ را هوایی کرده است.

 

رضایی، سرپرست خانواده چهار نفره، که این روزها، کرونا بر وضعیت درآمدی خانواده‌شان تأثیر منفی گذاشته است در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در این مدت که شیوع بیماری کرونا بر سفرهای مردم سایه‌ای سنگین افکنده است مسئولین به جای به‌کار گیری تدبیر برای کنترل قیمت‌ها و افزایش امید در دل مردم با حمایت از مردم محروم و آسیب دیده، بازار مایحتاج خانواده‌ها را به حال خود رها کرده اند.

 

یکی از از فروشندگان بازار مرغ در پارسیان، در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: با افزایش قیمت مرغ قدرت خرید مردم به خصوص قشر ضعیف جامعه کاهش پیدا کرده و روزانه شاهد آن هستیم که برخی با حسرت فقط نظاره گر تابلو قیمت مرغ هستند و خبر از زمان کاهش قیمت ها می گیرند.

 

وی افزود: خبرهایی بین فروشندگان مبنی بر رسیدن قیمت مرغ به کیلویی ۳۶ هزار تومان به گوش می رسد که اگر این اتفاق رخ دهد عده ای دیگر نیز از خریدن مرغ محروم خواهند شد و این دردآور است.

 

هم اکنون قیمت هر‌کیلو مرغ در پارسیان به مبلغ ۲۹ هزار تومان به فروش می رسد.