احتمال ابتلا به سرطان در این افراد بیشتر است

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، سطح گلوکز خون برخی افراد بالاتر از حد نرمال است ولی این میزان به اندازه ای نیست که آنان را در گروه دیابت قرار دهد. به این افراد اصطلاحا “prediabetics” یا افرادی که پیش زمینه دیابت دارند، گفته می شود.

موقعیت این افراد بسیار حساس تر از بیماران دیابتی است‎؛ چراکه با تغییر شیوه زندگی و کاهش وزن به راحتی می توان پیش زمینه بیماری را از بین برد.

16 مطالعه که با بیش از 900 هزار داوطلب انجام شده است نشان می دهد که احتمال بروز سرطان های روده بزرگ، معده، کبد، پانکراس و سینه در این افراد 15 درصد بیشتر است.

در این گزارش آمده است که شاخص توده بدن در این افراد باید به طور مستمر کنترل شود.

رشد جمعیت مستعد دیابت در دنیا رو به افزایش است؛ به طوریکه تحقیقات نشان می دهد 36 درصد افراد بالغ در ایالت متحده، بین سال های 2007 تا 2010 تبدیل به افرادی شده اند که پیش زمینه دیابت دارند.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، در آمریکا حدود 86 میلیون نفر، یعنی از هر سه نفر یک نفر، پیش زمینه دیابت دارند و حدود 29 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند.

دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید. انسولین ماده ‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.

دیابت نوع 2 شایع ترین نوع دیابت است. در این بیماری بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند یا سلول ها میزان انسولین تولید شده را نادیده می گیرند.

دیابت نوع 2 در افرادی که در شیف شب کار می کنند بیشتر دیده می شود.

نتایج این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Diabetologia منتشر شده است.

منبع: شفاآنلاین