بانوان ساحل نشین بازوان توانمند اقتصاد خانواده/پرورش گل وگیاه شغلی متفاوت در حاشیه ساحل پارسیان

بانوان ساحل نشین پارسیان با شرکت در کلاس های فنی و حرفه ای و با فراگیری تولید ونگهداری از گل و گیاه،نقشی اساسی در رونق اقتصادی خانواده فراهم می کنند.

درویشی مدیر مرکز آموزش فنی حرفه ای شهید بهمنی پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر،گفت:کارگاههای آموزشی در رشته های مختلف تحت نظر مرکز آموزش فنی حرفه ای شهید بهمنی  وبا نیاز سنجی در روستاهای شهرستان و اعلام نیاز مسئولان محلی،مربیان مربوطه به همراه امکانات مورد نیاز به این مناطق اعزام می شوند.

 

درویشی اظهار کرد:کارآموزان بعد از آموزش در رشته های مختلف می توانند فضای کسب و کار برای خود فراهم نمایند و بعضا بانوانی بوده اند که با راه اندازی گلخانه ای کوچک در محل زندگی خود به تولید گل وگیاه روی آورده وبا عرضه به بازار،اقتصاد خانواده خود را رونق داده اند.

 

وی با بیان اینکه برای تشویق و ترغیب شهروندان به حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی پرورش گل و گیاه، ارتقای فرهنگ سبز زیستن را در میان شهروندان تقویت می‌کند. خاطرنشان کرد: این کلاسها به صورت مستمر در روستاهای شهرستان برگزار می شود.

 

حوا عبداللهی از مربیان مرکز فنی حرفه ای پارسیان نیز در گفتگو با پارسیان خبر هدف از برگزاری این کلاس های آموزشی گل وگیاه را آشنایی و شناخت بانوان خانه دار با گلها و گیاهان آپارتمانی دانست تا به صورت غیر مستقیم به نگهداری و حراست از فضای سبز ترغیب شوند.

 

عبداللهی افزود:کلاس پرورش وتکثیر گل های آپارتمانی با درخواست مسئولین و بانوان روستای بستانو برگزار شده است که با وجود ظرفیت 20 نفری این کلاسها، 25 نفر در حال آموزش هستند که مشتاقانه به این کلاس ها مراجعه وثبت نام نموده اند که در پایان گواهینامه های فنی دریافت خوهند کرد.

 

یکی از بانوان کارآموز در گفتگو با خبرنگار پارسیان با قدردانی از مرکز فنی و حرفه ای شهرستان در برگزاری کلاس های آموزشی گفت:مثل خیلی از بانوان روستا بیکار و هیچگونه حرفه ای فرا نگرفته بودیم که با آغاز این کلاس ها،توانسته ایم ضمن آشنایی با گل وگیاه،با ایجاد گلخانه ای کوچک در منزل،درآمدی را برای خانواده فراهم کنیم.