خطیب نماز عید قربان پارسیان: مردم از منتخبان خود در قوای سه گانه انتظار رسیدگی به مشکلات را دارند/ اقتصاد مقاومتی نسخه علاج دردهای اقتصادی است

خطیب نماز عید قربان پارسیان با اشاره به مشکلات نا به سامان اقتصادی کشور گفت: مردم از منتخبان خود در قوای سه گانه انتظار رسیدگی به مشکلات را دارند.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های نماز عید قربان با تبریک این عیدبزرگ گفت: عید قربان ریشه در دوران ماقبل تاریخ دارد و انسان اولیه برای به دست آوردن ترحم خدایان دست به قربانی می زد که این رسم در اسلام پذیرفته و به عنوان یک عمل با فضیلت و مقدس در اسلام مطرح گردید.

میرزایی افزود: بعد از قربانی کردن تعلقات باید خود را به منزلگاه غدیر برسانیم و عید ابراهیم خلیل را با عید ولایت پیوند بزنیم و دهه ولایت را گرامی بداریم.

امام جمعه پارسیان در ادامه با اشاره به دو جمله کلیدی رهبرانقلاب اسلامی در دیدار اخیر ایشان که فرمودند “جنگ نمی شود” و “مذاکره نمی کنیم”، اظهار کرد: این جملات، انبوهی از تحلیلها و نکات دقیق را در بر دارد که مثل آب سردی بر آتش توطئه‌های دشمن ریخته شده است و از سوی دیگر پاسخی است به کسانی که در داخل کشور با این دو جنگ‌هراسی و امید دهی کاذب به مذاکره با دشمن، فرصتهای زیادی را در رفع مشکلات مردم از دست دادند.

خطیب نماز عید گفت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بیش از ده سال است با بیانات گوناگون و هشدارهای انذار دهنده و نیز ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و پیگیری مداوم مطالبات مردم، رسالت امام مسلمین را به بهترین نحو به انجام رسانده اند و مردم فهیم و نجیب و صبور ایران اسلامی نیز در پیوند با رهبر خویش، همواره و در همه صحنه ها در میدان مانده اند و به خاطر اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت و رهبری و شهیدان و امام شهیدان، سختی ها و رنجهای فراوانی را تحمل کرده اند و اکنون در شرایط حساس کنونی از مسئولان و منتخبان خود در قوای سه گانه انتظار و توقع دارند.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به انتظاراتی که مردم از مسئولین دارند تاکید کرد: از مجلس و نمایندگان مردم می خواهیم، طبق عهد و سوگندی که در محضر قرآن و مردم یاد کرده اند، چشم بینا و زبان گویای مردم در دریافت صحیح مشکلات و تشخیص درست نیازها و معضلات موکلان عزیز و شریف خود باشند.

وی ادامه داد: مردم ما از وکلای خود توقع دارند، در انتخاب وزرای کابینه و نظارت برعملکرد ایشان و سایر دستگاهها قاطعانه و صادقانه به میدان بیایند و اولویتها ی جامعه را در کمیسیونها و صحن مجلس مطرح کنند و از طرح لوایح و طرحهای فرعی و فرصت سوز بپرهیزند و نسخه علاج اصلی دردهای مزمن اقتصادی را که در نظام اقتصادی و مالی و پولی کشور وجود دارد برمبنای اقتصاد مقاومتی در قالب طرحهای راهگشا تصویب کرده و به کمک مردم بشتابند.

امام جمعه پارسیان با درخواست از قوه قضاییه در برخورد با مفسدان تصریح کرد: از قوه محترم قضاییه می خواهیم که به عنوان مدعی العموم، از حقوق عامه قاطعانه تر و سریعتر دفاع کند و اکنون که رهبر عزیز انقلاب، در پاسخ به رییس محترم قوه، گره ها ی اجرایی موجود را برای اقامه عدالت گشوده اند، بدون ملاحظات معمول و با سرعت و دقت و عدالت، مقصران شرایط کنونی اقتصادی را اعم از مسئولان و مجریان خاطی و دیگر عوامل بروز مشکلات جامعه َشناسایی و به سزایی که شایسته آنان است برسانند و دلهای مردما ما را شاد و خرسند سازند.

حجه الاسلام میرزایی از بازسازی واقعه غدیر در هفته اینده توسط سپاه ناحیه مقاومت خبر داد و تاکید کرد: در هفته ولایت پیوند خود را با امامت و رهبری تقویت کنید.