دو فروند کشتی صید فانوس ماهیان به ناوگان صیادی هرمزگان پیوست

مدیرکل شیلات هرمزگان از پیوستن دو فروند کشتی صید فانوس ماهیان به ناوگان صیادی استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، سیدپرویز محبی در جمع خبرنگاران از خریداری دو کشتی “سورو یک” و “سورو دو”ویژه صید فانوس ماهیان توسط سرمایه گذاران بومی هرمزگان و پیوستن آنها به ناوگان صیادی استان هرمزگان به عنوان گامی مهم در صید صنعتی استان هرمزگان یاد کرد.

وی افزود: کشتی “سورو دو” با بیش از 43 متر طول،10 متر عرض،آبخور 4 متر و موتوری با توان دو هزار و 200 اسب بخار داری ظرفیت نگهداری بیش از 400 تن صید است.

محبی ابرازداشت: کشتی “سورو یک” نیز با طول بیش از 37 متر،عرض 5/9 (نه و نیم متر)، آبخور 4 متر و موتوری با توان دو هزار و 200 اسب بخار داری ظرفیت نگهداری بیش از 300تن صید است.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: با عملیاتی شدن این دو کشتی سالانه بیش از دو هزار تن صید به میزان صید استان افزوده خواهد شد.

وی با شاره به آب‌های عمیق دریای عمان و منطقه انحصاری اقتصادی حوزه دریا مکران (منطقه غرب دریای عمان) که ذخایر مناسب و قابل برداشتی از ماهیان صنعتی به ویژه فانوس ماهیان دارد از سرمایه گذاران این بخش خواست تا هرچه سریعتر نسبت به وارد ساختن کشتی های صید فانوس ماهیان و عملیاتی کردن آنها اقدام کنند.

محبی با اشاره به اینکه توان اشتغال صیادی در حوزه سنتی صید اشباع شده است و امکان افزایش ظرفیت آن به دلیل محدود بودن منابع آبزیان در روش صید سنتی با مشکل روبرو است، افزود: روی آوردن به صید درآب های عمیق و دور و صید صنعتی از راهکار های مناسب در این راستا است.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارداشت: کشور ما یکی از وارد کنندگان پودرهای ماهی است که با در اختیار داشتن چنین شناورهای صیادی در کنار ذخایر غنی موجود از این گونه آبزیان می‌توانیم صرفه جویی ارزی زیادی داشته و حتی با صادرات صید ضمنی و پودرماهی و سایر فرآورده ها، ارزآوری نیز داشته باشیم.

فانوس ماهیان ماهی‌های کوچکی هستند که در دریا‌های عمیق زندگی می‌کنند و در تولید پودر ماهی، خوراك طيور،خوراك آبزيان، داروسازي و توليد لوازم آرايشي و بهداشتي کاربرد دارند.