رؤسای هیئت های ورزشی پارسیان خبر دادند؛ فعالیت 12 رشته ورزشی در حوزه بانوان/ جشنواره فوتبال برای استعدادیابی ورزشکاران ضروری است/ورزش همگانی تنها راه برون رفت از کم تحرکی

رؤسای هیئت های ورزشی پارسیان ضمن تبریک هفته تربیت بدنی اظهار کردند: ورزش همگانی تنها راه برون رفت از مشکلات کم تحرکی است و 12 رشته ورزشی در حوزه بانوان شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ به مناسبت هفته تربیت بدنی، رؤسای هیئت ورزش های همگانی، فوتبال، شنا و بانوان پارسیان در نشست خبری با خبرنگاران از برنامه ها و فعالیت های هیئت های خود صحبت کردند.

 

توکلی رئیس هیئت ورزش های همگانی در این نشست، با اشاره به زندگی ماشینی جدید و عدم تحرک کافی نسبت به گذشته اظهار کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات کم تحرکی، ورزش همگانی است که باعث ایجاد نشاط و شادابی و کاهش هزینه های دارو ودرمان نیز می شود.

 

رئیس هیئت ورزش های همگانی پارسیان با توجه به گستردگی این هیئت گفت: کمیته های زیادی در این هیئت فعالیت دارند که د شهرستان پارسیان نیز، کمیته های آمادگی جسمانی، دوچرخه سواری، طناب کشی، کمیته چوگو(گپه لتو) که گپه لتو یک واژه محلی بوده و در مناسبت های مختلف از جمله اعیاد فطر و قربان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر گسترش فرهنگ ورزش همگانی بین آحاد مختلف جامعه، عنوان کرد: تعداد ورزشکاران سازمان یافته این هیئت 110 نفر می باشد که بیشتر بانوان و در حوزه آمادگی جسمانی هستند.

 

در ادامه عبدالله برادر، رئیس هیئت فوتبال پارسیان نیز، فوتبال را یکی از ورزش های پرطرفدار دنیا دانست و گفت: امروزه فوتبال در دنیا مرزها را کنار زده و باعث پیوند میان دلهاست و نهادینه کردن اخلاق در میادین ورزشی و به خصوص در جامعه یکی از اهداف همه مسئولان فوتبالی است.

 

برادر، فوتبال شهرستان پارسیان را دارای 22 باشگاه ورزشی دانست و افزود: این باشگاهها به صورت سازمان یافته هستند که در قالب 2 رده برتر و دسته اول فعالیت می کنند و که 12 تیم فوتبال در دسته برتر و 11 تیم دیگر در دسته اول فعال رقابت می کنند.

 

وی از برگزاری سالیانه جشنواره فوتبال پایه و راه اندازی مدرسه فوتبال در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در جشنواره فوتبال سالیانه قریب به 800 ورزشکار شرکت می کنند و همچنین مدرسه فوتبال نیز 3 سال است که فعالیت خود را در شهرستان آغاز کرده و همه آنها هدفی جز استعدادیابی ندارند.

 

رئیس هیئت فوتبال پارسیان خاطر نشان کرد: این استعداد یابی تا به امروز موفق عمل کرده که در سال جاری و گذشته یکی از پسران زیر 12 سال و همچنین یک دختر زیر 13 سال  از این شهرستان، توانست به اردوی تیم ملی اضافه شود.

 

همچنین عقیل خواجه رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو در این نشست با اشاره به اینکه ورزش شنا، یکی از مهم ترین ورزش های جهان واست و سالانه مدال های زیادی در مسابقات مختلف به این رشته اختصاص می یابد، عنوان کرد: ارتباط با ورزش شنا، به پیوندی ناگسستنی با این ورزش منجر خواهد شد.

 

خواجه، با بیان اینکه بهترین سرگرمی شنا کردن است، گفت: پیامبر اکرم(ص) تأکید داشتند که به فزندان خود، قرآن تعلیم دهید، نام نیکو بر آنها بگذارید و شنا کردن را به آنها بیاموزید.

 

وی با اشاره به اقدامات این هیئت در 7 ماهه گذشته، تصریح کرد: این هیئت به آموزش و پرورش نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان اقدام کرده و تیم هایی را در رده های مختلف سنی تشکیل داده و مسابقاتی را نیز در سطح خواهران و برادران برگزار نموده است.

 

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی پارسیان از برگزاری مسابقات شنا در رشته های کرال سینه، کرال پشت، قورباغه و پروانه در هفته تربیت بدنی خبر داد و افزود: این مسابقات در همه رده های سنی برگزار می شود و برای نخستین با نیز مسابقات آب درمانی برگزار خواهد شد.

 

مهله یوسف نژاد، مسئول ورزش بانوان پارسیان نیز در پایان، رشته های ورزشی فعال در حوزه بانوان را 12 رشته عنوان کرد و گفت: فوتسال، والیبال، ژیمناستیک، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، آمادگی جسمانی، ایروبیک، پیلانس، بدنسازی و شنا، رشته هایی است که بانوان پارسیانی به صورت فعال در آن مشارکت دارند.

 

یوسف نژاد، از برگزاری نخستین فستیوال فوتبال دختران زیر 14 سال خبر داد و اظهار کرد: در این فستیوال 14 نفر به فستیوال استان معرفی شدند که از بین آنها 6 نفر به تیم استان راه یافتند که خانم واثقی در مجموع به اردوی تیم ملی در مشهد مقدس راه یافت.

 

وی، با بیان اینکه  جذب و پرورش ورزشکاران نونهال و تشکیل تیم های پایه در توسعه ورزش شهرستان مهم و اساسی است گفت: باید طرح های استعدادیابی به صورت مستمر برقرار باشد و از ابتدای سال جاری، ورزشکاران سازمان یافته در حوزه بانوان را 410 نفر تشکیل می دهند.

 

درپایان از تلاش های خبرنگاران شهرستان تجلیل بعمل آمد.