رئیس اداره راهداری پارسیان:کمبود اعتبارات ایمنی جاده ها را از بین برده است/جاده های دهه 50 نیاز جدی به ترمیم دارد

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای پارسیان با اشاره به مشکلات جاده ای در شهرستان گفت:برخی جاده ها در پارسیان مربوط به دهه 50 می باشد که نیار جدی به ترمیم وبهسازی دارد وکمبود اعتبارات یزرگترین مانع بر سر راه است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛تصادفات جاده ای یکی از مهم ترین دلایل مرگ و میر در جهان و به ویژه در ایران است. با توجه به آمار بالای حوادث ترافیکی مرگبار در کشور و اهمیت جاده ها و همچنین نقاط حادثه خیز در وقوع این حوادث، می بایست اقدامات زیادی در زمینه اطلاع رسانی وآگاهی عموم مردم انجام گیرد.

 

تصادفات رانندگی در ایران یکی از مهمترین دلایل مرگ‌ومیر به شمار می‌رود و در این مورد عوامل بسیاری چون خطای انسانی، وضعیت بد جاده‌های کشور، کمبود علائم هشداردهنده در برخی جاده‌ها و کیفیت پایین برخی از خودروها دخیل است.

 

وضعیت نامناسب حوادث جاده‌ای کشور ما باعث شده بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای ایران را بحرانی عنوان کند. بر اساس اعلام پژوهشكده بيمه مركزي ايران، کشور ما از نظر تصادف‌هاي ناايمن رانندگي در بين ۱۹۰ كشور جهان، رتبه ۱۸۹ را به‌خود اختصاص دهد.

 

موقعیت مواصلاتی شهرستان پارسیان سبب شده است تا حجمی از خودروهای عمومی و باری از این شهر عبور کنند در صورتیکه از لحاظ زیر ساختی جاده های پارسیان برای این همه تردد نامناسب است و هرساله شاهد سوانح جاده ای فراوان منجر به فوت در این مسیرها هستیم.

 

شهرستان پارسیان دارای دو محور اصلی پارسیان – بندر لنگه وپارسیان – بوشهر به صورت رفت وبرگشت به طول 130 کیلومتر می باشد که از این مسافت 96 کیلومتر بزرگراه و 19 کیلومتر دیگر نیز در دست احداث می باشد.

همه راههای ارتباطی روستایی دارای آسفالت است

حسین رضایی رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر با اشاره به وضعیت راههای شهرستان گفت:همه راههای ارتباطی روستایی دارای آسفات می باشد که در مجموع 356 کیلومتر راه آسفالته در پارسیان وجود دارد که از این تعداد پارسیان از 60 کیلومتر راه آسفالته روستایی و 66 کیلومتر نیز راه آسفالته فرعی برخوردار است.

 

رضایی افزود:محور پارسیان – بوشهر دارای مسافت 20 کیلومتر می باشد که از این مسافت 16 کیلومتر به صورت بزرگراه آماده و 4 کیلومتر نیز در مراحل پایانی قرار دارد که 300 متر آن به دلیل مانع شدن معارضین و مالکان زمین با توقف روبه رو شده است.

 

وی شاخص میانیگین راههای شهرستان پارسیان را نسبت به کل کشور را مطلوب عنوان کرد واظهار کرد:برابر با آمار کارشناس برنامه وبودجه استانداری هرمزگان در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال گذشته،شاخص میانگین راه آسفالته کشوری 66 درصد،استان هرمزگان35 درصد واین در حالی است که پارسیان دارای 100 درصد راه آسفالته می باشد.

 

رئیس اداره راهداری پارسیان در ادامه با بررسی مشکلات راههای شهرستان تصریح کرد:برخی از راههای آسفالته در پارسیان به دهه 50 و 60 بر می گردد ونیاز شدید به روکش آسفالت نو دارد، اما کمبود اعتبارات مانع بزرگ این ترمیم ها می باشد.

 

رضایی همچنین به مشکل جاده اصلی پارسیان اشاره کرد وافزود:عدم تطابق ترافیک وسرعت در باند قدیم وجدید به لحاظ ارتقاء محور به بزرگراه،درصورتی که محور قدیم تاکنون مورد بهسازی و اطلاح قوس ها قرارنگرفته و گمراهی وسردرگمی برخی رانندگان را در پی دارد.

 

وی گفت:وجود چندین بده – بستون(محل تلاقی دو محور) در بزرگراه بندرلنگه – پارسیان وجود دارد که باید از بین رود تا رانندگانی که آشنایی کمتری با این مسیر دارند کمتر دچار خطرات احتمالی شوند.