رئیس بهزیستی پارسیان خبر داد: آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در پارسیان/44 پایگاه شهری و روستایی آماده خدمات رسانی

رئیس بهزیستی پارسیان از آغاز طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در پارسیان خبر داد و اظهار کرد: 44 پایگاه شهری و روستایی آماده خدمات رسانی به کودکان 3 تا 6 ساله می باشد.

محمد رضا عباسی رئیس بهزیستی پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، با اشاره به آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور در پارسیان گفت: 44 پایگاه شهری و روستایی اجرای معاینه چشم کودکان 3 تا 6 ساله را در شهرستان بر عهده خواهند داشت.

 

عباسی با بیان اینکه سال گذشته 2430 کودک بین 3 تا 6 سال تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، افزود: سازمان بهزیستی، حمایت از کودکان دارای عارضه تنبلی چشم، هرگونه خدمات درمانی را به آنها ارائه خواهد کرد که سال گذشته برای 15 نفر از این کودکان هزینه عینک پرداخت گردید.

 

وی تصریح کرد: کودکانی که در طرح پیشگیری به تنبلی چشم و دیگرعیوب چشم پزشکی مشکوک تشخیص داده شوند، ابتدا توسط بینایی سنج وسپس به چشم پزشک برای معاینه و درمان معرفی می شوند.

 

رئیس بهزیستی پارسیان با اشاره به اینکه عارضه تنبلی چشم در کودکان در صورت درمان به موقع، قابل پیشگیری خواهد بود، عنوان کرد: این معاینات و درمان ها موجب رفع مشکلات بینایی در سنین بالاتر خواهد شد و خانواده ها می بایست کودکان 3 تا 6 سال خود را در این طرح مشارکت دهند.

 

عباسی در پایان، با پیش بینی مشارکت 2460 نفری کودکان در این طرح در سال جاری، خاطر نشان کرد:خانواده ها با در دست داشتن شناسنامه فرزند خود، به مهدهای کودک، خانه های بهداشت و پایگاهای سنجش بینایی در سطح شهرستان مراجعه نمایند.

 

گفتنی است زمان اجرای طرح از ابتدای آبان ماه سال جاری تا پایان آذر ماه خواهد بود.