رئیس دادگستری پارسیان در جمع مردم روستای فومستان:مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا راهگشای اقتصاد مقاومتی است/دستگاههای فرهنگی برای مبارزه با اعتیاد تلاش کنند

رئیس دادگستری پارسیان با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا راهگشای اقتصاد مقاومتی است،گفت:دستگاههای فرهنگی برای مبارزه با اعتیاد تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛حسین عباسی رئیس دادگستری پارسیان در جمع مردم روستای فومستان در نشست پیشگیری از جرم به موضوع مواد مخدر پرداخت واظهار کرد:یکی از وظایفی که در قانون اساسی برای دستگاه قضایی پیش بینی وتدوین شده است،پیشگیری از وقوع جرم است اما این دستگاه به تنهایی از عهده آن بر نخواهد آمد.

 

عباسی خانواده را مهمترین و اولین هسته اجتماعی دانست و گفت: تمامی جوامع بشری از خانواده تشکیل می‌شوند و در دین مبین اسلام و آموزه‌های آن خانواده از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

 

رئیس دادگستری پارسیان افزود:کشور ما از لحاظ تعداد پرونده ها وارتکاب جرائم علی رغم وجهه دینی واسلامی وضعیت چندان مطلوبی ندارد و بهترین راه برای پیشگیری از جرائم آشنایی عموم مردم با جرم و مسائل قضایی است و دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی باید در راستای آموزش و پیشگیری از آسیب اعتیاد و مواد مخدر اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی رابطه کاهش جرائم را با آمورش رابطه ای تنگاتنگ دانست و ادامه داد:هرچه سطح علمی ومعلومات شهروندان نسبت به جرم بیشتر باشد قطعا با کاهش ارتکاب جرائم روبه رو خواهیم شد ودر نتیجه هرچه پرونده جرم کاهش پیدا کند رسیدگی قضات نبز بهتر خواهد بود .

 

عباسی تأکید کرد:بیشترین جرائم شهرستان در سال گذشته مربوط به ضرب وجرح عمدی است که نشان دهنده این است که در مردم در مقوله فرهنگ واخلاق باید بیشتر مراقبت کنند و مبلغان دینی و روحانیون وهمکاری مردم می تواند منجر به کاهش این آسیب شود.

 

رئیس دادگستری پارسیان مواد مخدر را بزرگترین آسیب روستای فومستان عنوان کرد و گفت:جرم خیز بودن روستای فومستان نیازمند بررسی های کارشناسی است که باید مردم را به نحوه ارتکاب جرم وعلل آن آگاهسازی نمایند وهمچنین اهالی روستا در جریان مجازات های مرتکبین قرار گیرند وبا همکاری نیروهای امنیتی وانتظامی واطلاعاتی این پدیده شوم(مواد مخدر) که دامن گیر خانواده ها شده را از بین ببرند.

 

وی خاطرنشان کرد:یکی از مواردی که جامعه می تواند در راستای تقویت وپیشرفت اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال گام بردادرد برخورد با جرائم مواد مخدر وقاچاق کالاست که تولید واشتغال را به چالش می کشد.