فرماندار پارسیان: آسیب دیدن بانوان ضربه به پیکره جامعه است/مدیریت برخی بانوان از آقایان قوی تر است

فرماندار پارسیان با اشاره به آسیب پذیر بودن بانوان در تهاجم فرهنگی دشمن، اظهار کرد: آسیب دیدن بانوان در تهاجم فرهنگی دشمن، ضربه به پیکره جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ همایش روز دختر به مناسبت دهه کرامت و به همت ستاد برگزرگداشت دهه کرامت برگزار و از 30 بانوی شایسته و زیر مجموعه ادارات و فعالان تولید قدردانی شد.

 

محمد رادمهر، فرماندار پارسیان در این همایش حضور بانوان در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را ستود و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شاهد توانمندی بانوان هستیم و از این توانمندی ها با رعایت شئونات اسلامی به نحو شایسته و اعتقادی استفاده شده است.

 

رادمهر اظهار کرد: در حوزه مدیران اجرایی شهرستان، تعدادی از بانوان وجود دارند که هم علاقه مند و هم دارای انگیزه هستند و مدیریت آنها از برخی مدیران مرد، برتر است.

 

فرماندار پارسیان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان این نظام افزود: در تهاجم فرهنگی دشمن تلاش می کند که بر روی بانوان تأثیر گذار باشد و ضربه به بانوان، ضربه به پیکره جامعه است.

 

وی ادامه داد: زنان در عرصه های اجتماعی نیز نقش محوری در کاهش آسیبهای اجتماعی دارند، پس اگر می خواهیم فرزندان سالم داشته باشیم و مادران سالم پرورش دهیم و اعتقادات مذهبی را در خانواده تقویت کنیم باید مادران دین پرور آموزش دهیم.

در ادامه دکتر امید ستاری، کارشناس روانشناسی بالینی با مهمترین نقش زن در خانواده مادری است و به دلیل آنکه ما خانواده را اولین و مهمترین نهاد میدانیم، بنابراین سلامت این نهاد متضمن سلامت نقش مادری است که این کار از طریق ایجاد فضای معنوی مناسب توسط زن برای فرزندان و همسر صورت خواهد پذیرفت.

 

ستاری، والدین و دیگر اعضای خانواده را یک الگوی مناسب برای فرندان کوچک دانست و افزود: آنها می توانند با روش های مناسب، همه اخلاق و رفتار نیکو و مناسب را فرزندان کوچک آموزش دهند والگوی خوبی برای آنها باشند.

 

وی به آسیب های شبکه های اجتماعی بر خانواده اشاره و تصریح کرد: امروزه با توجه به فراگیر شدن شبکه های اجتماعی، ارتباط میان خانواده‌ها نیز تضعیف شده است، چرا که در گذشته افراد خانواده‌ برای حفظ روابط خویشاوندی، ارتباطات حضوری و دید و بازدیدهای دسته‌جمعی تلاش می کردند، اما این روزها و با استفاده از شبکه‌ها و نرم‌افزارهای مجازی، روابط خانوادگی با این وسایل و ابزارها انجام شده و از ملاقات و ارتباط حضوری پرهیز می‌شود.

 

کارشناس روانشناسی بالینی تصریح کرد: از بین رفتن حریم‌های خانوادگی باعث از بین رفتن حریم‌های اجتماعی می‌شود که این امر نظم جامعه را به هم می‌ریزد، و امروز متأسفانه مبانی اخلاقی و تربیتی در جامعه ما دستخوش تغییرات زیادی قرارگرفته است.

 

ستاری خاطر نشان کرد: فضای مجازی و اینترنت در دنیای امروز ما به گونه‌ای نفوذ کرده است که نمی‌توان زندگی بدون آن را تصور کرد، اما همین فضا آسیب‌های متعددی را با خود به دنبال داشته است که یکی از اصلی‌ترین این آسیب‌ها، تغییر سبک زندگی و شکستن مرز باورها و ارزش‌هایی همچون حجاب و حیا در میان بانوان و دختران جوان ماست؛ قشری که قرار است مولد و پرورش‌دهنده‌ی نسل‌های بعدی باشند.