مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد؛ کاهش ناهنجاری‌ها و کجروی‌ها ثمره ایجاد قرارگاه تحول محلات

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر به اهمیت و نقش قرارگاه تحول محلات در حل و فصل مسائل و مشکلات محلات اشاره داشت و گفت: جایگاه و نقش قرارگاه تحول محلات در زمینه رشد و توسعه فرهنگ اسلامی بر همگان کاملا واضح و روشن است.

 

وی افزود: از آنجایی که قرارگاه تحول محلات برای برون‌رفت از شرایط نامساعد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محلات راه‌اندازی شده‌اند تا کنون به توفیقات فراوانی در این زمینه دست یافته اند که کاهش آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری ها و کجروی ها کاملا روشن بوده و برای تاثیرگذاری بر آسیب‌هایی همچون اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی بسیار موثر واقع شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: به ویژه مدیریت پایگاه های فرهنگی اجتماعی محلات در بیشتر نقاط توسط مبلغان جوان و خوش سلیقه اعمال می‌شود که توانستند به شیوه تبلیغ چهره به چهره و شناسایی افراد آسیب‌دیده، به بررسی و رفع مشکلات آن اقدام کند.

 

انصاری راد همچنین گفت: بررسی‌ها و تحقیقات میدانی و نیز شواهد حکایت از آن دارد که کارگروه‌های تشکیل شده در ذیل هر کدام از این پایگاه ها موجب شناسایی و بررسی جمع‌بندی و دستیابی به راهکار مناسب برای حل مسائل موردنظر گردیده اند.

 

وی در ادامه افزود: این کارگروه ها که در زمینه حل مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محلات تشکیل شده‌اند سبب کاهش آسیب های متعدد در زمینه های گوناگون شده اند. اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان؛ سیاست ایجاد و تقویت پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات در کنار پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی بسیج را در سال ۱۴۰۰ در دستور کار جدی قرار داده است. البته تاکنون نیز با همفکری و همکاری و همراهی هم توانسته اند نسبت به حل و فصل مسائل گوناگون محلات گام‌های موثری بردارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ کارگروه اجتماعی محلات، تهیه ملزومات برگزاری مراسم ازدواج آسان جوانان محلات است که مورد استقبال بسیار خوب جوانان و خانواده‌های آنان واقع شده و به عنوان یک افتخار جدید و خلاقیت اجتماعی درحال اجراست.

 

انصاری راد گفت: در کارگروه اقتصادی نیز شاهد تحولات بسیاری در زمینه معیشت مردم محلات بوده ایم این کارگروه توانسته است با راه اندازی فروشگاه منصف در زمینه رفع مشکلات معیشتی ساکنان محلات نقش‌آفرینی موثر داشته باشد که مورد اقبال عمومی قرار گرفته و رشد و توسعه این گونه فروشگاه ها امری ضروری است.