نقدی بر یک سخن؛ آیا یونسی ، مشایی دولت روحانی است؟

نقدی بر یک سخن؛

آیا یونسی ، مشایی دولت روحانی است؟

آیا یونسی ، مشایی دولت روحانی است؟

مردی که همچون مشایی به نظر می آید در تصمیم گیری های مهم وجود ندارد اما به یک باره اظهاراتی می کند که با سیاست های کلی نظام تناقض دارد و در این بین باید نسبت به وجود آمدن جریان انحرافی در بدنه دولت هوشیار بود.

به گزارش پارسیان به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا ، اسفندیار رحیم مشایی مردی بهاری که بسیار علاقه مند بود در بهار انتخابات 92 یکی از کاندیداهای انتخاباتی باشد اما پیدا بود که وی هرگز نمی تواند ملاک و معیارهای یک کاندید انتخاباتی را در جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

دلیل آن هم کاملا روشن بود ، تفکرات انحرافی که وی هیچگاه دوست نداشت آن ها را پنهان کند به طوری که در زمان های مختلف، آن ها را به صورت علنی بیان می کرد.

دوستی با اسرائیل ، مخالفت با حرام دانستن موسیقی در کنار تاکید بر روی مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام تنها بخشی از تفکرات مردی بود که هیچگاه اجازه نداد دولت نهم و دهم در مسیر و خواست واقعی خود حرکت کند.

البته مشایی تنها به این گفته ها اکتفا نکرد به طوری که دامنه اظهاراتش را به سیره نبوت هم ادامه داد به طوری که معتقد بود حضرت نوح با 950 سال عمر نتوانست مدیریت جامع کند.

در حالی که گمان می رفت، با پایان عمر دولت دهم، سخنانی که با اصل و اصول نظام جمهوری اسلامی ایران در تناقض است پایان یابد،اما به نظر می آید این مهم محقق نشد و این بار در دولت روحانی شاهد اظهاراتی هستیم که به نظر می آید قصد دارد ،جا در پای جریانی قرار دهد که سر کرده آن مشایی است.

صحبت از شیر و خورشید و نسبت دادن آن ها به حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) موضوعی است که در چند روز گذشته یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور بر روی آن تاکید داشته است.

مردی که همچون مشایی به نظر می آید در تصمیم گیری های مهم وجود ندارد اما به یکباره اظهاراتی می کند که با سیاست های کلی نظام در تناقض آشکار قرار دارد.

اما به هر حال بر کسی پوشیده نیست که یونسی در اتاق فکر دولت یازدهم حضوری جدی دارد به طوری که وی را می توان از حلقه نزدیکان هاشمی در دولت یاد کرد که در تبلیغات انتخاباتی در کنار روحانی قرار داشت و این بار تئوری هایی می دهد که چندان موافق نسیم اعتدالی که روحانی قولش را داده بود، نیست.

تنها تفاوتی که می توان بین سخنان یونسی و مشایی قائل بود این است که اظهارات یونسی تنها به چند دهه قبل و حکومت پهلوی بر می گردد، سلطنت طلب هایی که هنوز هم ادعای حاکمیت بر ملت ایران دارند به طوری که مدعی تخت اعلیحضرتی هستند.

امروز یونسی در حالی می کوشد نمادهای شاه دیکتاتور و سلطنت طلب را احیا کند که مردم چشم به راه عملی شدن وعده های دولت به خصوص در حوزه اقتصاد هستند و به نظر می آید پرداختن به چنین موضوعات انحرافی خواسته آن مردمی نباشد که با انتخاب روحانی منتظر حل مشکلات اقتصادی بودند.

به هر حال بر کسی پوشیده نیست که جریان های انحرافی تنها هدفشان انحراف جوانان و نسل کنونی و دور کردن آن ها از آرمان های انقلاب است در حالی که تجربه 36 ساله انقلاب اسلامی ایران نشان داده ملت مسلمان ایران همواره با بصیرت و آگاهی راه را بر جریان های انحرافی می بندند.

انتهای پیام/