125 میلیون سند در ثبت احوال کشور آرشیو شده‌است

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور به آرشیو 125 میلیون سند آرشیوی از 126 میلیون سند موجود در ثبت احوال کشور اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، محسن کرمی سه شنبه شب در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان هرمزگان که با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های مربوطه، استاندار و مدیرکل ثبت احوال هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم باید سطح پوشش به بالای 98 درصد برسد که در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها مانند هرمزگان از این سطح بالاتریم.

وی با بیان اینکه کشور ایران در سطح قابل قبولی در دنیا در باب ثبت و پوشش وقایع حیاتی قرار دارد، اظهار داشت: در شبکه اعلان ثبت وقایع حیاتی در کشور، بیش از 40 هزار عضو داریم، به نحوی که این شبکه شامل اقشاری همانند دهیاران، بهیاران و بهوزران است.

معاون سازمان ثبت احوال با بیان اینکه در باب ثبت به موقع وقایع حیاتی در کشور، محدویت‌ها و چالش‌هایی وجود دارد اضافه کرد: آرامستان‌های غیر محصور از این جمله چالش‌ها در این راستا هستند.

این مسئول یادآور شد: حدود 37 بیمارستان که طی روز در آنها بالای 15 واقعه تولد اتفاق می‌افتد را به امکان صدور شناسنامه آنلاین مجهز کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان به قابلیت‌های امنیتی شناسنامه‌ مکانیزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سازمان ثبت احوال با بیش از 100 دستگاه از طریق پایگاه داده‌ای جمعیت کشور، تبادل اطلاعات دارد.

کرمی با بیان اینکه اعتقادمان بر این است که کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است، به کاربردهای این کارت اشاره و گفت: یکی از مهمترین کاربردهای این کارت، تصدیق هویت ایرانی در فضای مجازی و کاربردی شدن امضا دیجیتال است.

معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال کشور، یادآور شد: اگر طی 10 الی 15 سال آینده به تمامی ایرانیان کارت هوشمند ملی واگذار شود، می‌توان حتی شناسنامه را نیز به طور کامل حذف کرد که این امر نشان از اهمیت کارت هوشمند ملی و کاربردهای آن دارد.

وی در ادامه به آرشیو 125 میلیون سند آرشیوی از 126 میلیون سند موجود در ثبت احوال کشور اشاره و افزود: آرشیو این اسناد از اهمیت بالایی در تسریع و تسهیل خدمات به شهروندان در سراسر کشور دارد.

این مسئول در پایان ضمن تقدیر از استاندار هرمزگان برای موافقت با برگزاری نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع در این سطح از مساعدت‌های استاندار هرمزگان قدردانی و از اداره کل ثبت احوال هرمزگان به عنوان یکی از ادارات پیشرو در باب انجام و تحقق آیتم‌های مختلف در سطح کشور یاد کرد.