داعش حاصل برنامه ریزی سازمانهای امنیتی اسراییل وآمریکاست

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل ‘الرای العام’ : ‘ادوارد اسنودن’ کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر اطلاعات محرمانه این کشور اعلام کرد که ایجاد تشکیلات داعش در برنامه ای با عنوان ‘لانه زنبورها ‘ توسط سازمانهای امنیتی آمریکا و اسراییل طراحی شده است.

به نوشته این رسانه، پایگاه اینترنتی ‘اینترسپت ‘ با انتشار این اطلاعات به نقل از اسنودن اعلام کرد: آمریکا با همکاری سازمان ام آی 6 انگلیس و مرکز آموزشی جاسوسی و ماموریتهای ویژه موساد زمینه ایجاد گروه تروریستی داعش را فراهم کرده است.

به نوشته این پایگاه، اطلاعاتی که اسنودن آن را ارائه داده، همکاری دستگاههای امنیتی سه کشور آمریکا ،انگلیس و اسراییل را در ایجاد این تشکیلات تایید کرده و نشان می دهد، آنها تلاش داشتند در عملیاتی تحت عنوان ‘لانه زنبورها’ یک سازمان تروریستی به وجود بیاورند که قادر به جذب افراد افراطی از سراسر دنیا در یک منطقه خاص باشد.

اسناد افشا شده از سازمان امنیت ملی آمریکا همچنین نشان می دهد که این سازمان برای حمایت از اسراییل از برنامه ای قدیمی به نام ‘لانه زنبورها ‘ استفاده کرده که بر مبنای آن فرقه ای دینی با شعارهای اسلامی و احکام افراطی را در منطقه به وجود بیاورند که مخالف هرگونه قرائت دیگر از اسلام یا هر ایده رقیب باشد.

براساس مدارکی که اسنودن افشا کرده، تنها راه حمایت از اسراییل در گرو ایجاد یک دشمن در نزدیکی مرزهایش است که کشورهای مخالف اسراییل در منطقه را هدف بگیرد.

این مدارک همچنین نشان می دهد، ‘ابوبکر البغدادی ‘ علاوه بر این دوره های آموزشی تخصصی در حوزه فن سخنرانی و خطابه و علوم مربوطه، دوره آموزشی نظامی فشرده یکساله ای را تحت نظر عناصر موساد گذرانده است.