۱۵۰ ورزشکار روستای بهده پارسیان فاقد امکانات ورزشی/ وعده های مدیر اسبق ورزش هرمزگان بر گِل نشست

بهده، یکی از روستاهای تاریخی پارسیان به شمار می رود که مانند نگینی سبز و درخشان در این شهرستان می درخشد و علی رغم داشتن آثار تاریخی، چشم اندازهای طبیعی و مناطق بکر اما همچنان از ضعف زیر ساخت های ورزشی رنج می برد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ روستای بهده با دارا بودن جمعیتی بالغ بر هزار و ۶۰۰ نفر به عنوان مرکز دهستان مهرگان در شرق پارسیان قرار دارد و این روستا در حالی که ساکنان آن ورزش دوست بوده اما ۱۵۰ ورزشکار آن در زمینه های مختلف ورزشی از کمبود امکانات ورزشی رنج می برد.

 

هر چند که داشتن زمین فوتبال ابتدایی ترین نیاز ورزشی هر جامعه ای محسوب می شود اما مردمان دیار بهده از آن محروم بودند و تنها زمینی خاکی و فاقد هر گونه امکانات که  آن هم به کمک مردم و خیرین ساخته شده در این روستا بسنده شده است.

زمین ورزشی بهده هیچ گونه امکاناتی ندارد

رواز، یکی از جوانان فوتبالیست روستای بهده در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ورزش علاوه بر لذت و سرگرمی نقش بسزایی در سلامت افراد جامعه دارد، گفت: سلامت جامعه در گرو ورزش بوده و همان طور که در دین مبین اسلام به این امر بسیار سفارش شده باید مسئولان نیز به آن توجه کنند.

 

این فوتبالیست پارسیانی از وضعیت نابه سامان تنها زمین فوتبال روستا گلایه دارد و می گوید: قریب به سه سال است که در این زمین فوتبال بازی می کنیم اما هیچگونه امکاناتی در این زمین وجود ندارد.

رواز با اشاره به اینکه زمین ورزش بهده فافد هر گونه روشنایی و آب و برق است، گفت: فعالیت و ورزش در این ورزشکاه تنها تا قبل از غروب آفتاب ادامه دارد و با تاریکی هوا تاریکی مطلقی ورزشگاه را در بر می گیرد.

 

وی دیگر فوتبالیست این روستا، وضعیت زمین فوتبال بهده را ناامید کننده دانست و تاکید کرد: از مسئولین ورزش شهرستان و استان خواهشمندیم به این زمین رسیدگی کنند، با توجه به گرمای طاقت فرسا و نداشتن برق، امکان ورزش در شب هم وجود ندارد.

پنج سال از وعده های تو خالی مسئولان می گذرد

عبدالملک ملک پور، رئیس شورای اسلامی روستای بهده نیز در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر؛ با ابراز نگرانی از وضعیت بد تنها زمین فوتبال روستا، اظهار کرد: پنج سال از ساخت و ساز زمین فوتبال و سکوهای آن توسط خیرین می گذرد اما مسئولین ورزشی شهرستان و استان در بازدید از این پروژه قول هایی جهت تکمیل آن را دادند که تاکنون عملی نشده است.

ملک پور، افزود: مدیر کل سابق ورزش هرمزگان در بازدید از این طرح ورزشی قول بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت تکمیل این زمین فوتبال را داد اما ایشان بازنشسته شد و این پروژه کماکان خاک می خورد.

 

رئیس شورای اسلامی روستای بهده، اساسی ترین مشکل زمین فوتبال روستا را برق دانست و گفت: اگر برق این زمین درست می شد با توجه به گرمی هوا جوانان روستا می توانستند شب به فعالیت ورزشی خود بپردازند